تشریح دلیل تاخیر در واریز حقوق فرهنگیان از زبان مدیر سازمان برنامه/ منتظر واریز حقوق تا ساعت 14 امروز باشید

تشریح دلیل تاخیر در واریز حقوق فرهنگیان از زبان مدیر سازمان برنامه/ منتظر واریز حقوق تا ساعت 14 امروز باشید

معاون سازمان برنامه و بودجه درباره علت تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش هنوز لیست حقوق را...

به گزارش خبرگزاری برنا، امروز 29 اسفند است و هنوز فرهنگیان حقوق آخرین ماه سال 1401 را دریافت نکرده اند و همین موضوع موجب گلایه آنان شده است.

علی نیکزاد نایب ريیس مجلس در همین راستا اظهار کرد: متاسفانه حقوق اسفندماه فرهنگیان کشور تا این لحظه واریز نشده و با تاخیر روبرو بوده که باتوجه به اهمیت مساله، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طی تماس‌هایی با اینجانب، پیگیر موضوع بودند.

وی افزود: دقایقی قبل در رابطه با این مسيله مهم با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و رحمت‌الله اکرمی خزانه دار کل کشور گفت‌وگوی تلفنی انجام شد.

نیکزاد تصریح کرد: باتوجه به پیگیری‌های انجام شده از وزیر آموزش و پرورش و خزانه دار کل کشور، مقرر شد تا ساعاتی دیگر، حقوق اسفند ماه کلیه فرهنگیان کشور واریز شود.

جدیدترین موضعگیری را علی احمدی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه درباره علت تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان داشت که او گفت: آموزش و پرورش هنوز لیست حقوق را بارگذاری نکرده است البته پول در خزانه وجود دارد اما برای مبالغ بالاتر طبق قانون نمی‌توان کاری کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز حقوق اسفند ماه پرداخت می‌شود، گفت: مشکل قانونی این است که آموزش و پرورش بالاتر از سقف قانون بودجه سال 1401 درخواست دارد که خزانه نمی‌تواند اقدام کند!

احمدی درباره پرداخت معوقات رتبه بندی بیان کرد: اگر مشکل قانونی حل شود می‌توانند معوقات رتبه‌بندی را پرداخت کنند.

وی متذکر شد: حقوق معلمان عزیز امروز 29 اسفند از طریق خزانه‌داری کل در حال پرداخت است.

دیگر عضو مجلس یعنی حجت الاسلام پژمان فر ريیس کمیسیون اصل نود هم در این باره از پییگیری های خود گفت و اعلام کرد با پیگیری‌های مستمر، حقوق کلیه فرهنگیان تا قبل از ساعت 14 امروز (29اسفند) علی الحساب واریز می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد