جزيیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز 99/11/20

جزيیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز 99/11/20

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی و با پیروی از رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و 431 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه و دلار، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 1810 دلار و 65 سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش، به 1811 دلار و 10 سنت رسید.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا در هفته چهارم بهمن / طلا ارزان‌تر نمی‌شود

بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا در بالاترین حد از مارس سال گذشته قرار دارد و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

به گفته نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت “ای‌بی‌سی بولیون”، بازده اوراق احتمالا بزرگترین مانع برای طلاست. طلا نسبت به دلار که فضای بیشتری برای رشد دارد، آسیب‌پذیر مانده است.

دلار پس از این که روز جمعه از اوج دو ماهه عقب‌نشینی کرد، در معاملات روز دوشنبه تلاش کرد بهبود پیدا کند. دلار قوی‌تر خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌‌کند. با این حال نگرانی‌ها نسبت به احیای آهسته اقتصاد آمریکا در پی انتشار گزارش اشتغال ماهانه ضعیف‌تر از حد مطلوب در روز جمعه، روند کاهش قیمت طلا را محدود کرد.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، آمار اشتغال غیرکشاورزی ضعیف‌تر از حد مطلوب در آمریکا ابهاماتی را نسبت به احیای اقتصادی برانگیخته است. اونس طلا می‌تواند امسال به 1900 دلار صعود کرد زیرا رشد بازده اوراق خزانه در مقطعی محدود خواهد شد و توجهات به تورم جلب می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون به پیشرفت بسته کمک کرونایی 1.9 تریلیون دلار آمریکا معطوف شده‌اند که نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان معتقد است پیش از 15 مارس با حمایت یا بدون حمایت نمایندگان هر دو حزب حاکم تصویب خواهد شد. طلا سدی در برابر تورم و کاهش ارزش پول است که پیامدهای اجرای تدابیر محرک مالی و پولی هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 26 دلار و 94 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، 1131 دلار و 50 سنت معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، در 2346 دلار ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 20 بهمن ساعت 19، با 5 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 23،701 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4،200 تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 23 هزار و 700 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 23 هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌‌دوشنبه 20 بهمن ساعت 19، با 110 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 28،551 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4،685 تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 28 هزار و 550 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 28 هزار و 50 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 51 تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و 431 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 122 هزار و 700 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 350 هزار تومان و دو میلیون و 310 هزار تومان است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد