پاسخ پدرخوانده اتریوم به یک سيوال مهم: رمزارز بخریم یا طلا؟

پاسخ پدرخوانده اتریوم به یک سيوال مهم: رمزارز بخریم یا طلا؟

بازار مالیتجارت نیوز نوشت:ویتالیک بوترین، ‌بنیان‌گذار شبکه اتریوم، باور دارد که رمزارزها دارایی بهتری برای سرمایه‌گذاری نسبت به طلا هستند. او اظهار کرده است که طلا به شدت دردسرآور است. استفاده از طلا دشوار است و معامله‌ آن با طرف‌های نامطمين ممکن نیست.

خالق شبکه‌ اتریوم به تازگی در توییتر خود استدلال کرده است که رمزارزها بهتر از طلا هستند. او پیش‌تر نیز موضع خود درباره‌ پروژه‌ متاورس شرکت متا و امنیت بیت‌کوین را اعلام کرده بود.

طلا یا رمزارز ؟

ویتالیک بوترین، ‌بنیان‌گذار شبکه اتریوم، باور دارد که رمزارزها دارایی بهتری برای سرمایه‌گذاری نسبت به طلا هستند. او اظهار کرده است که طلا به شدت دردسرآور است. استفاده از طلا دشوار است و معامله‌ آن با طرف‌های نامطمين ممکن نیست. از طرفی، نمی‌توان از قابلیت چند امضایی (multi-sig) و ذخیره‌سازی امن برای طلا استفاده کرد.

از نظر این توسعه‌دهنده‌ بلاک‌چین، رمزارزها در حال حاضر سازگاری بیشتری نسبت به طلا دارند و گزینه‌ سرمایه‌گذاری بهتری هستند. او در توییتی در سال 2018 نیز اعلام کرده بود که بیت‌کوین دارایی بهتری برای ذخیره‌ی ارزش نسبت به طلا است.

صنعت رمزارز نیاز به بلوغ دارد

در میان گفتگوهای جدید پیرامون قانون‌گذاری در حوزه‌ رمزارز، ویتالیک بوترین نیز نظر خود را درباره‌ این موضوع اعلام کرد. از نظر او، صنعت رمزارز باید پیش از جذب سرمایه‌های عظیم، به بلوغ برسد. بوترین باور دارد که قانون‌گذاری باید به حوزه‌ رمزارزها آزادی عمل دهد و نه اینکه در عملکرد داخلی این حوزه اختلال ایجاد کند. قانون‌گذاری‌ها می‌توانند امنیت دیفای را بهبود بخشند. محدود کردن اهرم‌ها و شفافیت درباره بازبینی‌های امنیتی صورت گرفته در کدهای قراردادهای هوشمند از راه‌های بهبود امنیت دیفای (DeFi) است.

انتقاد بوترین از متا

بوترین در دیگر اظهار نظر خود، از شرکت متا (فیسبوک سابق) انتقاد کرده است. از نظر او، پروژه متاورس شرکت متا شکست خواهد خورد چرا که هدف و کاربرد این فضا هنوز به طور کامل مشخص نیست و متاورس در فاز ابتدایی و آزمایشی خود به سر می‌برد. او در این‌باره در توییتر نوشته است :«متاورس در آینده اتفاق ‌خواهد افتاد اما فکر نمی‌کنم هیچ یک از شرکت‌هایی که امروزه درحال ساخت متاورس هستند، با ایده‌هایشان به موفقیتی دست یابند.

بیشتر بخوانید:

  • افزایش تعداد نهنگ های دوج کوین واقعیت دارد؟

217 35

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد