صف 12 کشتی غول پیکر برای تخلیه کالا‌های اساسی

صف 12 کشتی غول پیکر برای تخلیه کالا‌های اساسی

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: 12 کشتی حامل انواع کالا‌های اساسی در لنگرگاه بندر شهید رجایی بندرعباس، منتظر مجوز تخلیه هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
علی رضا محمدی کرجی ران افزود: بار این کشتی‌ها 724 هزار و 177 تن گندم، روغن خوراکی، جو و شکر است که پس از پایان مراحل قانونی، هفته آینده در بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرند.

وی گفت: تخلیه کالای هر کشتی پس از آزمایش و تايید سلامت 10 تا 15 روز طول میکشد.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای سال تاکنون 2 میلیون و 268 هزار و 29 تن انواع کالای اساسی در این بندر تخلیه شده است که بیشتر، گندم و روغن خوراکی بود.

محمدی کرجی ران افزود: روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، کنجاله سویا، کود، گندم و جو بیشترین کالا‌های اساسی است که امسال با 46 فروند کشتی وارد بندرشهید رجایی شده، و پس از تخلیه به دو روش حمل جاده‌ای و ریلی به استان‌های مقصد فرستاده شده است.

وی به واردات نیم میلیون تن روغن خوراکی از ابتدای سال تا نیمه آبان ماه اشاره کرد و افزود: روغن‌های خوراکی با 17 فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: بخشی از این محموله، بسته به نیاز بازار به کارخانه‌های فرآوری منتقل، و بقیه درمخازن ویژه نگهداری کالا، ذخیره شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد