جهانگیری: با زحمت، مانع فروپاشی اقتصاد شدیم

جهانگیری: با زحمت، مانع فروپاشی اقتصاد شدیم

جهانگیری با بیان اینکه تلاش ما در این برهه حساس برای اداره کشور کاستن از میزان تقاضای ارز در بازار بود، گفت: مکرر گفته ام در زمان لازم در این خصوص صحبت خواهم کرد اما عده ای با بی انصافی حرف هایی می زنند که موجب سرخوردگی مدیران کشور می شود.

جماران: اسحاق جهانگیری عصر امروز(چهارشنبه) در جلسه ای در خصوص مسایل مربوط به فرش دستباف کشور با اشاره به جایگاه صنعت فرش در صادرات غیرنفتی کشور با ارايه توضیحاتی در خصوص قوانین سختگیرانه برای صادرکنندگان و تجار در یکی دو سال اخیر گفت: دولت بعد از سال 1397 که تحریم های جدی از سوی آمریکا اعمال شد برای اداره اقتصاد کشور نیازمند اتخاذ سیاست های تجاری مناسب با اوضاع شد هر چند ما طرفدار استقرار این سیاست ها نبودیم چنان که از برنامه سوم توسعه هیچ مانع اداری جز تعرفه برای واردات و صادرات وجود نداشت و این از افتخارات کشور بود.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه تلاش ما در این برهه حساس برای اداره کشور کاستن از میزان تقاضای ارز در بازار بود، گفت: مکرر گفته ام در زمان لازم در این خصوص صحبت خواهم کرد اما عده ای با بی انصافی حرف هایی می زنند که موجب سرخوردگی مدیران کشور می شود. در جنگ اقتصادی که تلاش کرده ایم با چنگ و دندان مانع از فروپاشی اقتصاد کشور شویم برخی فرصت را غنیمت شمرده و انتقادهای ناروایی مطرح می کنند.

معاون اول رییس جمهور گفت: در این دوره واردات بیش از دو هزار پانصد ردیف تعرفه ای ممنوع شد که تنها یک مورد آن خودرو بود که به تنهایی می توانست تقاضای ارز را به شدت بالا ببرد. این یک واقعیت است که هیچ کس در این مقطع نمی تواند بگوید که ما صادرات می کنیم و مابه ازای آن را به اقتصاد کشور برنمی گردانیم.

دکتر جهانگیری تصریح کرد: ممکن است این سیاست ها در بخش های دیگری فشار ایجاد کرده باشد، به ویژه زندگی مردم دشوارتر شده است اما ما توانستیم از این مقطع سربلند بیرون بیاییم آن هم در شرایطی که آمریکایی ها فکر می کردند در همان شوک اول اقتصادی قیمت ارز در ایران سرسام آور شده و اقتصاد کشور به فروپاشی می انجامد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه به آینده کشور خوشبین هستم، گفت: رییس جمهور و تیم جدیدی که درآمریکا بر سر کار آمدند فهمیده اند که سیاست فشار حداکثری سیاستی شکست خورده است و مجبور هستند در برابر ملت بزرگ ایران با زبان احترام و منطق سخن بگویند، بهتر نتیجه می گیرند.

دکتر جهانگیری تاکید کرد: سیاست هایی که در جنگ اقتصادی تنظیم و اجرا شد باید متناسب با شرایط جدید اصلاح شوند همینطور سیاست های مرتبط با واردات و صادرات کشور تصحیح خواهد شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد