احیا قنوات در خنداب با برنامه ریزی وزارت جهاد دولت سیزدهم

احیا قنوات در خنداب با برنامه ریزی وزارت جهاد دولت سیزدهم

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی ردیفی برای احیای قنوات دارد که با ابلاغ آن...

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد قربانی ظهر سه شنبه در سفر به شهرستان خنداب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آشنایی با ظرفیت‌های حوزه کشاورزی و آگاهی از مسايل و مشکلات کشاورزان از جمله مهمترین اهداف در این سفر است.

وی با اشاره مشکلات مطرح شده در نشست با فعالین حوزه کشاورزی افزود: کشاورزان در 3 حوزه مختلف دچار مشکلاتی هستند از جمله این مشکلات را می‌توان تسهیلات مربوط به احیا و بازسازی قنوات دانست بنابراین وزارت جهاد کشاورزی بر اساس تکلیف ردیفی را برای احیای قنوات دارد که به محض ابلاغ شدن به وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مردم و کشاورزان خنداب با روش‌های نوین آبیاری آشنایی دارند، گفت: کشاورزان در حوزه آبیاری تحت فشار آشنایی خوبی با روش‌های نوین آبیاری دارند که باعث صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی می‌شود.

پایین آوردن اتلاف آب به کمتر از 10 درصد با آبیاری زیر سطحی

قربانی عنوان کرد: آبیاری زیر سطحی روشی جدید از آبیاری است که در سال جدید به روش‌های آبیاری اضافه شده و این نوع آبیاری می‌تواند اتلاف آب را به پایین‌تر از 10 درصد برساند.

وی با اشاره به تخصیص تسهیلات بلا عوض 85 درصدی در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان برای صنایع در حوزه فرآوری انگور و تولید کشمش از مطالبه دیگر کشاورزان و باغداران خنداب بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد