بازدهی منفی 17 درصدی پالایشی در سال جاری

بازدهی منفی 17 درصدی پالایشی در سال جاری

صندوق پالایشی یکم که سال گذشته با قیمت 10 هزار تومانی به سهامداران فروخته شد حالا در محدوده 7100 تومانی معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در جریان معاملات امروز بازار سهام که با افت حدود یک درصدی شاخص کل همراه بود، صندوق‌‎های دولتی هم عملکردی منفی از خود به ثبت رساندند.

در حالی که از حدود سه ماه پیش زمان معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا ساعت 14 و 30 دقیقه افزایش یافته است اما این تدبیر هم تغییر خاصی در روند معاملات صندوق‌های دولتی ایجاد نکرد.

از ابتدای سال جاری تا به امروز پالایشی یکم افت قیمتی 17 درصدی را به ثبت رسانده و حالا در محدوده قیمتی 7100 تومانی معامله می‌شود. این در حالی است که در همین مدت شاخص کل بورس تهران رشدی 10 درصدی را به ثبت رسانده است. نکته جالب در مورد پالایشی یکم این است که اگر چه این صندوق به طور روزانه روندی مشابه با شاخص کل دارد، اما در نهایت بازدهی آن بر خلاف شاخص کل بورس از ابتدای سال منفی بوده است.

همچنین خالص ارزش دارایی‌های این صندوق امروز 9373 تومان به ثبت رسیده است. این یعنی هر واحد از صندوق پالایشی یکم 24 درصد کمتر NAV خود در حال معامله است. این در حالی است که هر واحد پالایشی یکم در هنگام عرضه 10 هزار تومان به فروش رسید و حالا با گذشت بیش از یکسال از عرضه این صندوق، سهامداران این ETF دولتی دچار زیان شده‌اند.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد