اعمال تغییرات در معاملات بورس متناسب با شرایط روز بازار

اعمال تغییرات در معاملات بورس متناسب با شرایط روز بازار

بورستهران - ایرنا - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه تصمیماتی که در شورای عالی بورس اتخاذ می شود متناسب با شرایط روز است و گفت: هر زمان که بازار نیاز به تغییر یا اصلاح داشته باشد این تغییر اعمال خواهد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «محمدعلی دهقان دهنوی» ضمن تشریح آخرین تصمیمات شورای عالی بورس اظهار داشت: یکی از تصمیمات در خصوص دامنه نوسان بود؛ بدین صورت که دامنه بالای سهام  به مثبت 6 افزایش یافت و دامنه پایین، منفی 2 تعیین شد.

وی افزود: تغییرات اعمال شده بازار پایه، صرفا در تابلو زرد  بود که از مثبت و منفی 3 به مثبت 3 و منفی 2 تغییر کرد، همچنین درباره صندوق ها که این رقم منفی و مثبت 10 بود به مثبت 10 و منفی 4 تنظیم شد؛  مابقی بازارها نیز بر اساس روال قبلی ادامه فعالیت خواهند داد.

دهقان دهنوی بیان کرد: تصمیمات دیگری هم اتخاذ شد که یکی از این تغییرات مربوط به حجم مبنا بود و اختیار آن  به سازمان بورس داده شد؛ بدین ترتیب که ناشران را ملزم به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی کنیم، در نهایت اعتباری هم که مردم می توانند سهام بخرند به 60 درصد افزایش یافت.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: این تصمیمات با توجه به شرایط موجود اتخاذ شده و بازار دوباره و لحظه‌ای رصد می شود؛ بنابراین هر جا که نیاز به اعمال تغییر باشد به طور قطع تغییرات انجام می شود.

وی افزود: باید گفت هدف از تغییرات اخیر در دامنه نوسان، افزایش نقدشوندگی نبوده و ابزارهای دیگری برای این کار در نظر گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ابتدای هفته از اتخاذ چهار تصمیم مهم در جلسه شورای عالی بورس خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد تا دامنه نوسان خرید و فروش سهام از منفی دو تا مثبت 6 درصد تغییر کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد