کدام یک از وعده‌های بورسی محقق شد؟

کدام یک از وعده‌های بورسی محقق شد؟

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به وعده‌های داده شده به مردم در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 این وعده‌ها را سراب و آفریننده امیدهای کاذب خواند.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین کمالی افزود: در ایام رقابت‌های انتخاباتی که همزمان با سقوط آزاد بورس و برباد رفتن سرمایه‌های مردم بود؛ نامزدهای ریاست جمهوری برای حل این بحران وعده های 3 روزه دادند. لیکن اکنون با گذشت 6ماه از آن وعده ها همچنان با کاهش ارزش پول و نابسامانی در بورس، شاهد زیان های مکرر سرمایه گذاران هستیم.

وی افزود: معضل بوجود آمده در بورس در حقیقت بحرانی است که در ماه های پایانی دولت دوازدهم ایجاد و به یکی از داغ ترین مباحث رقابت های انتخاباتی تبدیل شد.همه نامزدهای انتخابات در این مورد اظهار نظر کردند و وعده دادند ظرف مدت کوتاهی پس از بدست گرفتن دولت سیزدهم، بحران بورس را حل خواهند کرد و رونق را به آن بازمی گردانند.دبیرکل حزب اسلامی کار ادامه داد: شگفت آنکه بیش از 50 درصد رقبای انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری،هم اکنون از اعضای دولت مستقر هستند اما نه تنها رونق به بورس بازنگشته بلکه مردم هر روز شاهد کاهش ارزش سرمایه گذاری خود هستند.

وزیراسبق کار و امور اجتماعی در دولت های سازندگی و اصلاحات افزود: این در حالی است که جناب آقای ريیسی تنها فرد از بین نامزدهای انتخابات بود که شخصا به تالار معاملات بورس رفت و به مردم وعده مشخص داد که مشکلات بورس بزودی حل می شود و جبران خسارت آنها انجام خواهد شد.در حالیکه امروز نماد شستا که مدت‌ها بسته بود و سرمایه های مردم را هم بلوکه کرده بود و حتی اجازه فرار از مخمصه بورس را به مردم نداد؛ بازگشایی شده است اما ارزش سرمایه های مردم به یک سوم روز اول سقوط کرده‌اند. در حقیقت این اتفاق تیر خلاص را به دارایی های مردم شلیک کرد.این وضعیت نه تنها شستا، بلکه سایر نمادهای بورس را هم شامل می‌شود. بطور نمونه نماد”وآیند” ماه هاست همین مسیر را دنبال می کند.در ابتدا پنجره معاملات را بست و اکنون نیز پاسخگوی هیچ یک از سرمایه گذاران نیست.

حسین کمالی با اشاره به مسيولیت قانونی و شرعی سازمان بورس در این گونه موارد گفت: سازمان بورس که باید حافظ منافع سرمایه گذاران باشد نه تنها خود را مکلف به حمایت از سرمایه‌های مردم نمی‌بیند، بلکه توجیه گر اقدامات ناشایست نمادهای بورسی شده است.

دبیرکل حزب اسلامی کار در پایان باقی ماندن موضوعات اینچنینی را در عرصه اقتصاد باعث و ریشه اصلی از بین رفتن سرمایه های خرد و کلان مردم و افزایش بی اعتمادی عمومی، نارضایتی و افزایش مشکلات معیشتی در بین طبقات ضعیف و متوسط جامعه برشمرد و تاکید کرد:اگر دولت سیزدهم به طور جد در راستای حل معضل بورس گام برندارد و خود را نسبت به وضعیت مردم مسيول نداند، بدون شک شاهد بحران های اجتماعی بزرگتری از آنچه در اواخر سال 1399و اوایل سال 1400 روی داد ؛خواهیم بود که بدون شک در آن شرایط دیگر هیچ وعده ای اثرگذار و برطرف کننده اعتراضات بحق مردم و سرمایه گذاران نیست.

منبع: ایلنا

مطالعه بیشتر: خوش‌بینی به معاملات بازار سهام/ چه عاملی رشد را به بورس برمی‌گرداند؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد