مجوز تاسیس اولین بانک فراساحل‌ کشور از بانک مرکزی اخذ شد ‌

مجوز تاسیس اولین بانک فراساحل‌ کشور از بانک مرکزی اخذ شد ‌

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مجوز تاسیس اولین بانک آفشور کشور از بانک مرکزی اخذ شد و رایزنی برای ایجاد شبکه سهامداران در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، امروز در نشست خبری ضمن تشریح شرایط مناطق آزاد و مناطق ویژه کشور اظهار داشت: امروز با حضور ريیس جمهور 82 پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی با بیش از 61 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی قشم، ارس، کیش، انزلی و ماکو و مناطق ویژه اقتصادی پارسیان، سهلان، بوشهر، لرستان، ، بجنورد و نمین به صورت همزمان‌ به بهره‌برداری رسید.

مشاور ريیس‌جمهور در تشریح جزيیات پروژه‌های افتتاح شده گفت: در این دوره از افتتاح پروژه ‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از 8 هزار نفر ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در مجموع 39 طرح صنعتی، 39 طرح عمرانی و 4 طرح کشاورزی در اولین فاز از افتتاح طرح های صنعتی، عمرانی و کشاورزی در مناطق آزاد در دولت سیزدهم افتتاح شد.

محمد تاکید کرد: مجوز تاسیس اولین بانک کشور از بانک مرکزی اخذ شد و رایزنی برای ایجاد شبکه سهامداران در حال انجام است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: سهامداران خارجی برای سرمایه‌گذاری در این بانک (Offshore) اعلام آمادگی کردند که با تاسیس این بانک مزایای بسیاری از جمله تسهیل سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در ایران به وجود می‌آید‌.

محمد ضمن بیان تراز تجار مناطق آزاد و مناطق ویژه گفت: با وجود اینکه همگان تصور می‌کنند، واردات در مناطق آزاد و ویژه از صادرات بیشتر است اما مطابق آمار میزان صادرات در این مناطق 11 میلیارد دلار بیشتر از واردات است.

* نمایندگان مجلس در بودجه 1401 نگاه ملی نداشتند

محمد همچنین گفت: نمایندگان‌ مجلس در قانون بودجه سال 1401 نگاه ملی نداشتند و قصد داشتند مناطق آزاد را به ذیل وزارت اقتصاد ببرند.

وی ادامه داد: نمایندگان می‌خواهند دست خود را برای استیضاح‌ باز کنند و در خواست خود را اعمال کنند که این مسيله می‌تواند به توسعه مناطق آزاد لطمه بزند.

این مقام مسيول گفت: خوشبختانه این مسيله در مجمع تشخیص به دلیل مغایرت با برنامه ششم توسعه رد شد.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد