صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه/ افزایش حجم صندوق‌های سرمایه گذاری به 530 هزار میلیارد تومان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه/ افزایش حجم صندوق‌های سرمایه گذاری به 530 هزار میلیارد تومان

فدایی گفت: حجم صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی به حدود 530 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میثم فدایی مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص حجم صندوق‌های سرمایه گذاری اظهار کرد: حجم صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی به حدود 530 هزار میلیارد تومان رسیده است، 370 هزار میلیارد تومان به صندوق‌های با درآمد ثابت تعلق دارد. صندوق‌های سهامی نیز 62 هزار میلیارد تومان از این حجم را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید

  • انتقال 5 درصد سهام به نمادهای «بورس»، «کالا» و «انرژی3»

فدایی بیان کرد: صندوق‌های بازارگردانی نیز در حال حاضر حجمی حدود 92 هزار میلیارد تومان دارند که این میزان نسبت به دی ماه سال گذشته با حدود 44 درصد رشد مواجه بوده است.

مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به صندوق‌های کالایی، غالب این صندوق‌ها را مربوط به صندوق‌های طلا دانست و گفت: حجم این صندوق‌ها اکنون به بیش از 2 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده است. بعد از ابلاغیه اسفند ماه سال 1399 سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر خرید سهام به صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (افزایش حد نصاب)، این صندوق‌ها در 5 ماه اخیر چیزی حدود 14 هزار میلیارد تومان سهام خریداری کردند.

فدایی بیان کرد: براین اساس، در مجموع سود حاصل از بخش سهام صندوق‌های با درآمد ثابت در مدت پنج ماه گذشته 8 هزار و 778 میلیارد تومان است. در حال حاضر صندوق‌های با درآمد ثابت بیش از 19 هزار میلیارد تومان ذخیره سود سهام دارند.

این مقام مسيول تصریح کرد: سود سهام تا پایان سال در حساب صندوق باقی می‌ماند تا در صورت احتمال کاهش ارزش سهام، به حفظ آن بپردازد، در غیر این صورت در پایان سال مالی، بین دارندگان واحد‌های سرمایه گذاری تقسیم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد