قیمت جهانی طلا امروز 15 آذرماه / اونس طلا به 1782 دلار و 95 سنت رسید

قیمت جهانی طلا امروز 15 آذرماه / اونس طلا به 1782 دلار و 95 سنت رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به 1782 دلار و 95 سنت رسید.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، در حالی که کاهش سوددهی اوراق قرضه و چشم انداز انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو بر بازار طلا سایه افکنده است، قیمت فلز زرد امروز شاهد نوسانی جزيی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به 1782 دلار و 95 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با نوسان ناچیز به 1783 دلار و 60 سنت رسید.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا در نزدیکی پایین ترین رقم بیش از دو ماه گذشته که روز جمعه به ثبت رسیده بود در نوسان بود. سوددهی اوراق قرضه سی ساله خزانه داری امریکا نیز به پایین ترین رقم از ابتدای امسال رسیده است. افت سوددهی موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

پس از آنکه آمارها نشان داد که شتاب رشد اشتغال زایی در آمریکا در ماه نوامبر تا حد زیادی کم شده قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش یک درصدی بود.

اما آمارها تاثیری در انتظار تحلیلگران مبنی بر انقباضی شدن سریعتر از انتظار سیاست پولی فدرال رزرو نداشت. به نظر می رسد که سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا در نشست آتی خود به رسیدن نرخ بیکاری به پایین ترین رقم 21 ماه گذشته واکنش نشان خواهد داد. نشست بعدی فدرال رزرو قرار است روز 14 دسامبر آغاز شود.

جفری هالی تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: «انقباضی شدن سریعتر سیاست پولی احتمالا قطعی است به شرطی که آمارهای این هفته و هفته آینده در مورد سویه اومیکرون نشان دهد که عوارض این سویه چندان جدی نیست. بنابراین قیمت طلا ممکن است تحت فشار قرار گیرد و هفته آینده تا رقم 1720 دلار پایین بیاید.»

کاهش اقدامات محرک اقتصادی و افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه دولتی و افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی همچون بازار طلا می شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد