تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/سقوط آزاد ارزش معاملات صندوق‌های دولتی

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/سقوط آزاد ارزش معاملات صندوق‌های دولتی

امروز 100میلیارد تومان دارا یکم و حدود 110میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و 740میلیارد تومان رسید و مازاد...

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) با ارزش 270میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق آوای معیار (آوا) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتمادآفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 150میلیارد تومان واحدهای صندوق «آوا» را از حقوقی‌ها خریدند (58درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «کمند» را به ارزشی کمتر از 80میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (28 درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «آوا» رشد 13.5درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق با درآمد ثابت سپر سرمایه بیدار (سپر) با زیان 0.2درصدی در یکروز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (12.2درصد) در رابطه با صندوق سپهر کاریزما (کاریس) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 210میلیارد تومان معامله شدند یعنی 12درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد طلا معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (2.2درصد) به نام صندوق «طلا» ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 740میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 350میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هشت هزار و 875میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی 335میلیارد تومان بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد