پیش‌بینی بورس 22 تیر / بازار فردا نزولی است

پیش‌بینی بورس 22 تیر / بازار فردا نزولی است

به دلیل وجود شرایط نوسانی در بازار سهام به نظر می‌رسد بعد از روزهای متعادل و مثبتی که وجود داشته است احتمال روند ریزشی بازار فردا زیاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر خلاف روز گذشته که روند اصلاحی در بازار جان گرفته بود امروز اما عمده نمادهای شاخص‌ساز با تحرکات مثبت و صعودی بودند. امروز فولاد بیشترین تاثیر را در بازار داشت و بعد از آن نمادهای پتروشیمی جزو مهم‌تین گروه‌هایی بودند که روند بازار را تغییر دادند.

میترا تاتاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند بازار فردا گفت: برخلاف دیروز روند بازار امروز با اصلاح کمتری مواجه بود و تحرکات مثبت جایگزین تحولات منفی شدند.

او می‌گوید: وضعیت فعلی نمایانگر یک وضعیت نوسانی است و این شرایط هم به دلیل نبود نقدینگی در بازار است بنابراین توقع حرکت‌های 20، 30 درصدی را نمی‌توانیم داشته باشیم. اگر بازار در دو روز گذشته مثبت به پایان رسیده است باید منتظر باشیم که فردا بازار منفی شود اما با افت‌های شدیدی مواجه نخواهیم بود.

تاتاری در بخش دیگری گفت: در حال حاضر با وجود روند نوسانی بازار با بالا رفتن قدرت نقدشوندگی، خارج شدن از یک سهم آسان‌تر شده است.

وی افزود: امروز شاخص به یک میلیون و 300 هزار واحد رسید اما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم فردا هم به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد زیرا احتمال ریزش در بازار فردا زیاد است. اما تقاضا در بازار اگر به همین صورت باشد روند بازار متعادل خواهد بود.

تاتاری در پایان تاکید کرد: به دلیل نبود نقدینگی و پایین بودن ارزش معاملات همه گروه‌ها را نمی‌تواینم با شرایط مثبت و صعودی داشته باشیم اما گروه‌های کوچکی مثل نمادهای سیمانی یا یارانه‌ای به صورت چرخشی روندهای مطلوبی را خواهند داشت. وی افزود: بیشتر نمادهای بازار سرمایه در حال حاضر در وضعیت ارزندگی قرار دارند و کسانی که با دید بلند مدت به بازار نگاه می‌کنند می‌توانند در گروه‌هایی مثل معدنی، فلزات اساسی یا گروه‌های سیمانی به دلیل آنکه هنوز خبری از افزایش نرخ‌های آن‌ها نیست مهم باشند.

آخرین اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد