آخرین قیمت دلار پیش از امروز 25 تیر / پیش‌بینی‌ها در بازار دلار چگونه است؟

آخرین قیمت دلار پیش از امروز 25 تیر / پیش‌بینی‌ها در بازار دلار چگونه است؟

بازار آزاد امروز شاهد صعود قیمت دلار است که به 24,700 (بیست و چهار هزار و هفتصد )تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد دیروز در حالی بالا رفت که روز گذشته پایین رفته بود. دیروز دلار در بازار آزاد با رشد 0.72 درصدی به 24,700 (بیست و چهار هزار و هفتصد ) تومان رسید.

دلار در بازار متشکل، پنجشنبه به 24,015 (بیست و چهار هزار و پانزده ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش 0.03 درصدی داشته است.

اقتصاد نیوز: دلار در هفته اخیر یک شوک منفی خورد و متوسط هفتگی قیمت دلار آزاد به کانال 24 هزار تومان بازگشت. از سوی دیگر عرضه یورو در هفته اخیر 95 درصد از ماکزیمم عرضه هفتگی سال پایین‌تر بود، اما قیمت یورو کاهش یافت.

قیمت دلار بازار آزاد در هفته اخیر تحت تاثیر اخبار مربوط به برداشته شدن برخی تحریم‌ها یک شوک منفی خورد و قیمت دلار متشکل نیز به همراه دلار بازار آزاد قدری پایین آمد. متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل در هفته اخیر 24 هزار و 274 تومان بود.

متوسط وزنی قیمت دلار متشکل از هفتم فروردین تا به امروز 23 هزار و 165 تومان محاسبه می‌شود و نرخ متوسط هفته اخیر بالاتر از این رقم قرار داشت.

در بازار یورو نیز متوسط هفتگی قیمت متشکل تغییراتی منفی نسبت به هفته گذشته را به ثبت رساند. متوسط قیمت یورو در هفته اخیر 29 هزار و 64 تومان بود. قیمت متوسط هفتگی یورو متشکل با وجود افت نسبت به هفته گذشته روند افزایشی را دنبال می‌کند، زیرا متوسط وزنی قیمت یورو متشکل از هفتم فروردین تا به امروز 27 هزار و 606 تومان به دست می‌آید و متوسط نرخ هفته گذشته از این رقم بالاتر بود.

تغییر کانال قیمتی دلار

در هفته اخیر قیمت دلار در بازار آزاد تحت تاثیر اخبار مربوط به برداشته شدن برخی تحریم‌ها افت کرد و زیر مرز حساس 24 هزار و 800 تومان قرار گرفت. همراه با کاهش قیمت دلار بازار آزاد نرخ دلار در سامانه سنا و بازار متشکل ارزی نیز افت کرد. نرخ متوسط هفتگی دلار بازار آزاد که در هفته گذشته به کانال 25 هزار تومان وارد شده بود، در هفته اخیر به کانال 24 هزار تومان بازگشت و روی 24 هزار و 775 تومان قرار گرفت.

دنیای اقتصاد نوشت:

به گفته برخی فعالان، بازار با توجه به علامت ازسرگیری مذاکرات هسته ای، به چنین استنباطی رسید که شرایط برای توافق اصلی واحیای برجام در حال فراهم شدن است و معافیت‌های جدید آمریکا، تلقی برگشت به برجام را تقویت کرد.

پیامد از دست دادن یک دامنه

در‌حالی‌که بخشی از معامله‌گران اعتقاد دارند که تغییر انتظارات و بالا رفتن احتمال لغو تحریم‌ها موجب شد که دلار در مسیر کاهشی قرار بگیرد،‌ گروه دیگری باور داشتند، بازار به دلایل فنی در معرض کاهش قیمت قرار گرفت.

به باور تحلیلگران فنی، زمانی که محدوده مقاومتی 25 هزار و 200 تومان شکسته نشد، معامله‌گران به‌تدریج از افزایش قیمت ناامید شدند و در موقعیت فروش قرار گرفتند. با این حال، زمانی شدت فروش‌ها بیشتر شد که پس ازدو هفته، حمایت 24 هزار و 800 تومانی دلار از دست رفت. تحلیلگران فنی باور دارند، حمایت بعدی اسکناس آمریکایی محدوده 24 هزار و 400 تومانی است و در صورت از دست دادن آن، محدوده 23 هزار و 800 تومانی فعال خواهد شد.

تحلیلگران فنی البته باور دارند تا زمانی که قیمت دلار بالای محدوده 23 هزار و 800 تومانی است، شانس بازار برای رشد در میان مدت بیشتر خواهد بود و در صورتی که به زیر محدوده یاد شده برود، سیگنال‌های کاهشی بیشتر فعال خواهند شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد