وضعیت عجیب قیمت گذاری در صنعت داروسازی

وضعیت عجیب قیمت گذاری در صنعت داروسازی

نشست بررسی مشکلات دارویی عصر امروز یک شنبه، 12 تیرماه در سالن انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد.

این نشست با حضور اعضای هیيت مدیره سندیکا و شرکت های دارویی برگزار شد.

محمد عبده زاده ريیس هیيت مدیره سندیکا در آغاز گزارشی از پیگیری های صورت گرفته در صنعت داروسازی ارايه کرد و در ادامه افزود: تورم در دارو هم اتفاق افتاده است. متاسفانه 9درصد ارزش افزوده بر حسب دلار حساب می شود. در بحث دارو شاهد پاس کاری بین وزارت خانه ها هستیم. درخواست ها به قسمت های مختلف ارسال می‌شود ، ولی متاسفانه مدیران بار مسيولیت حوزه خود را نمی‌پذیرند.

وی در ادامه گفت: قیمت گذاری دارو با این وضعیت تورم پیش رو نمی تواند انجام شود و بحث کسری بودجه در دولت باعث می‌شود به این بخش رسیدگی نشود.کسری بودجه در دولت باعث میشود دولت فشارش را بر صنعت خصوصا صنعت دارو سازی وارد کند.

عبده زاده افزود: وزارت صمت خودش را متولی دارو نمی‌داند و تمام فشار تورم بر دوش تولید کشور است. در دولت ایجاد یک پلتفرم اینترنتی از مشکلات سازمان دارو ارجحیت دارد و متاسفانه خواسته های این سازمان در اولویت قرار نمی گیرد.

وی همچنین از ریاست جمهوری درخواست ملاقات داشت و خواستار این بود که با حفظ ضوابط و آیین نامه موجود کمیته ای اجازه قیمت گذاری دارو را به سندیکا داده شود.

در ادامه محمدرضا زرگرزاده ريیس طب مفید نیکان درباره مشکلات دارویی گفت: مردم از کمبود دارو دارند تلف می‌شوند و می‌میرند  وی پیشنهاد دیدار مستقیم با مقام معظم رهبری را داد و گفت باید خواسته هایمان را از رهبری داشته باشیم.

زرگر زاده گفت: تمامی شرکت ها باید پشت هم باشند و  باید میثاق نامه ای را امضا کنند برای درخواست هایشان، تا فقط شاهد آن نباشیم که تنها گروهی برای قیمت گذاری دارو تلاش کنند.

وی در پایان گفت: برای تعیین قیمت نیازمند این هستیم که سندیکا با نظارت کامل بتواند قیمت گذاری را انجام دهد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد