نگاهی به آنچه در مجمع "شستا" گذشت

نگاهی به آنچه در مجمع "شستا" گذشت

نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در این مجمع وعده داد تلاش می‌کنند شرکت سپرده گذاری را قانع کنند که سود سهامداران از طریق سامانه سجام زودتر پرداخت گردد.

به گزارش بورس نیوز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد "شستا" برگزار شد. پرداخت سود 135 تومانی به ازای هر سهم در این مجمع تصویب شد. نکته اینجاست که به رغم آن که قبلا وعده داده شده بود سود هر سهم از طریق بانک رفاه قابل دریافت است، در مجمع مصوب شد که سود سهامداران از طریق سامانه سجام و از 25 آبان ماه پرداخت گردد.

البته نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در این مجمع وعده داد تلاش می‌کنند شرکت سپرده گذاری را قانع کنند که سود سهامداران از طریق سامانه سجام زودتر پرداخت گردد.

در این مجمع پاداشی برای اعضای هیيت مدیره تعیین نشد و حق حضور اعضای هیيت مدیره در جلسات 33 میلیون و 250 هزار تومان تعیین شد.

نگاهی به مهمترین خبرهای مجمع "شستا"

1172 درصد افزایش سرمایه شستا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها. تا ماه آینده گزارش تاییدیه این افزایش سرمایه به سازمان بورس ارسال می شود.

"شستا" سال 65 شروع به فعالیت کرد و در سال 75 سهامی عام شد و در سال 99 با افزایش_سرمایه از محل سود انباشته به سرمایه 14 هزار 200 میلیارد رسید.

شرکت در فروردین سال 99 وارد بورس شد. "شستا" با163 شرکت هلدینگ و 92 شرکت مدیریتی و غیرمدیریتی، دارای 9 هلدینگ تخصصی ‌است. میزان 1172 درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در دستورکار است.

شستا 45 میلیون کارگر و بیمه شده داشته و ارزش سرمایه گذاری از 97 تا الان 643 درصد رشد داشته است. درآمد عملیاتی تلفیقی 78 درصد رشد داشت.

لیست شرکت‌های زیرمجموعه که این هلدینگ قصد دارد در زمستان 1400 عرضه اولیه کند منتشر شد که عبارتند از: شرکت حریر خوزستان، هلدینگ سلولزی، کارگزاری صباتامین، صنایع عمومی تامین خدمات ارتباطی رایتل، سرمایه‌گذاری صنایع لاستیک، شیمی بافت ، پخش دارویی اکسیر، سابیر و پالایشگاه ستاره خلیج فارس.

سال قبل 13600 میلیارد تومان عرضه اولیه داشتیم. 31 درصد از زیر مجموعه ها عرضه شد (از لحاظ ارزشی 44 درصد).

رایتل و انرژی بورسی می‌شوند. رایتل از زیان خارج شده و به سمت سود می‌رود و هلدینگ انرژی تا پایان سال بورسی خواهد شد.

در دو سال با 589 درصد رشد فاصله با رقبا پیدا کردیم.

تشکیل کمیته املاک را داشتیم و پیگیری املاک شرکت را انجام می دهیم. تا آخر امسال ملک بدون سند نخواهیم داشت.

سال 97 حدود 28 شرکت زیان ده داشتیم. تا پایان سال هیچ شرکت زیان دهی نخواهیم داشت.

درباره ایران سازه که زیر مجموعه سیمان تامین است واحدهای مسکونی در وردآورد تهران و کیش ساخته و واگذاری شده است. مشکلاتی ایجاد شده و دستور قضایی خورده. این پرونده 351 واحد مسکونی دارد و در حال رسیدگی است. چند ضابط قضایی برای این کار تعیین شده است. شستا اجازه نمی‌دهد حق کسی ضایع شود.

بیش از 100 پروژه در حال اجرا است.

در سال قبل 50 شرکت افزایش سرمایه داشتند و این روند در 14 شرکت ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر در بیش از 500 پرونده رای گرفتیم که ارزش 3000 میلیارد تومانی داشت.

هر کالایی را که امکانش باشد در بورس می‌فروشیم. در نیروگاه خلیج فارس اختلاف حساب داریم. یک مبلغی را توانیر به سازمان داده و سال آینده مشکل حل خواهد شد.

مبلغ 3300 میلیارد تومان پول اضافی است که شستا به سازمان تامین اجتماعی داده بود. الان 1600 میلیارد تومان سازمان به ما بدهکاری دارد که از سود 1400 تسویه خواهد شد.

با متخلفان بازارگردانی شستا برخورد میشود. هیيت مدیره تا یک ماه آینده گزارش کاملی از روند بازارگردانی شفاف سازی کند، درصورت تخلف بازارگردان با متخلفان برخورد قانونی می شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد