انعقاد تفاهم‌نامه تامین مالی تولید، با استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی

انعقاد تفاهم‌نامه تامین مالی تولید، با استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی

صنعت و معدنتهران- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان بورس و اوراق بهادار و پلتفرم‌های دارای مجوز به‌منظور استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی در قالب تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه و ابزارهای نوین تامین مالی...

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت صنعت با سازمان بورس و اوراق بهادار و پلتفرم‌های دارای مجوز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونان وزارت صنعت و به منظور تامین مالی حوزه تولید برگزار شد.

توسعه تامین مالی بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور یکی از برنامه‌های مهم وزارت صنعت در راستای حمایت از تولید است و به همین منظور در کنار برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از منابع موجود، بهره‌گیری از منابع جدید مالی در دستور کار وزارتخانه قرار گرفت.

در همین راستا، استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی و هدایت آن‌ها به حوزه تولید از طریق پلتفرم‌های تامین مالی جمعی دارای مجوزهای لازم از سازمان بورس، به‌عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی برای حوزه تولید مورد توجه وزارت صنعت قرار گرفت.

به دنبال احصاء و انتخاب بنگاه‌های اقتصادی به عنوان جامعه هدف این طرح توسط وزارت صنعت، بعدازظهر امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت صنعت با سازمان بورس و اوراق بهادار و پلتفرم‌های دارای مجوز منعقد شد.

حوزه‌های هدف این ابزار شامل فعالیت‌های دانش‌بنیان، واحدهای کوچک و متوسط، طرح‌های تکمیلی و توسعه در مقیاس کوچک، استارتاپ‌ها، معادن کوچک‌مقیاس و غیره (اعم از سرمایه در گردش و سرمایه ثابت) است.

اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از متولیان تولید کشور، تامین مالی برای فعالیت‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت را از 2 روش بازار پول (شامل بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی، بند الف تبصره 18 قانون بودجه، طرح رونق تولید، طرح جهش تولید و طرح تام) و بازار سرمایه و ابزارهای نوین تامین مالی (انتشار انواع اوراق، عرضه سهام و محصولات بنگاه‌ها، ایجاد انواع صندوق‌ها، تامین مالی جمعی، توسعه لیزینگ، افزایش سرمایه بنگاه‌ها، تامین مالی زنجیره تامین و تاسیس انواع شرکت‌های سهامی عام پروژه) دنبال می‌کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد