خبری خوش برای سهامداران فارس، وغدیر و پارس / «پارس» سود نقدی 2000 تومانی می‌دهد

خبری خوش برای سهامداران فارس، وغدیر و پارس / «پارس» سود نقدی 2000 تومانی می‌دهد

صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی پارس برگزار شد. که در آن پارس به ازای هر سهم 2000 تومان سود نقدی میان سهامدارانش تقسیم می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی پارس برگزار شد. در این مجمع که در مرکز همایش‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس انجام شد، صورت‌های مالی سال 99 تصویب و میزان سود نقدی تقسیمی میان سهامداران مشخص شد.

بر این اساس پارس که در سال مالی 99 توانسته بود سود خالص 2037 تومانی را به ازای هر سهم محقق کند، 2000 تومان از آن را میان سهامدارانش تقسیم خواهد کرد. سودآوری پارس در سال گذشته بیش از دو برابر شده بود.

درآمدهای عملیاتی پتروشیمی پارس در سال مالی 1399 با رشدی 71 درصدی نسبت به سال 98 به بیش از 26 هزار میلیارد تومان رسید. این در حالی است که فروش سه ماهه نخست امسال پارس هم بیش از 10 هزار میلیارد تومان بوده است. مبلغی که رشدی 144 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال، سود نقدی سهام پارس از طریق سامانه سجام و از تاریخ 9 مرداد پرداخت خواهد شد. البته افرادی که هنوز سجامی نشده‌اند می‌توانند از 10 شهریور با مراجعه به شعب بانک تجارت، سود نقدی خود را دریافت کنند.

پیش از متوقف شدن نماد پارس در بورس به دلیل برگزاری مجمع، قیمت این سهم 18873 تومان بود. بازدهی یک ماهه پارس در حالی بیش از 28 درصد بوده که این سهم در یک سال اخیر تنها 23 درصد رشد کرده است.

سود 2000 تومانی پارس می‌تواند یک خبر خوش برای سهامداران فارس و وغدیر و پارسان باشد. چرا که فارس از محل تقسیم سود پارس حدود 6500 میلیارد تومان، وغدیر 2280 و پارسان هم 2190 میلیارد تومان سود شناسایی می‌کنند.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد