فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بورس باقی ماند

فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بورس باقی ماند

بورستهران- ایرنا- هیات مدیره شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه «حسین فهیمی» را برای دو سال دیگر در سمت مدیرعاملی این شرکت، ابقا کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، این شرکت در سال 1384 توسط سازمان بورس اوراق بهادار راه اندازی شده است و وظیفه این شرکت بزرگ ثبت، نگهداری، انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه وجوه در بازار سرمایه است.

فهیمی آذرماه سال 1396 به عنوان چهارمین مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی انتخاب شد و در جلسه اخیر هیات مدیره این شرکت برای سومین بار در این سمت ابقا شد.

با توسعه بازار سرمایه، سازمان بورس اوراق بهادار اقدام به ایجاد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به منظور تسهیل روند انجام معاملات، سرعت بخشیدن به فعالیت های این بازار و بالا بردن میزان امنیت بازار کرد.

خدماتی مانند افتتاح حساب برای سرمایه‌گذاران و نگهداری حساب وجوه آن ها در بازار سرمایه متشکل از بازار بورس و فرابورس، انجام مراحل ثبت ( درج، کد گذاری، نگهداری ) و همچنین تسویه معاملات تمامی ابزار های مالی مانند اوراق بهادار، کالا ها و .... با استفاده از ابزار های الکترونیک و روش های مناسب، پذیرش سپرده و به امانت گرفتن انواع اوراق بهادار، سرمایه گذاری و اوراق بهادار وثیقه شده در نزد تمامی اشخاص (حقیقی یا حقوقی ذینفع ) و ارايه امکاناتی جهت کنترل این سپرده‌ ها به آن‌ها، تهیه گزارش های مورد نیاز فعالین بازار سرمایه و ارايه آن ها به این افراد ارايه خدمات تخصصی به بخش های مختلف بازار سرمایه مانند بازار بورس، بورس کالا، فرابورس، تمامی فعالین بازار سرمایه، ارايه خدمات مشاوره‌ای، تجاری، مالی، معاملاتی و سایر عملیات های مربوط به انواع بازارهای فعال در بازار سرمایه، همکاری با سایر بورس های جهانی و نهاد های مربوطه، انجام هر گونه فعالیتی مانند تحصیل وام، خرید دارایی های منقول و غیر منقول، انجام معاملات مختلف مرتبط با موضوع فعالیت شرکت در راستای منافع شرکت، ایجاد صندوق تضمین تسویه و اداره آن و ارايه گواهی لازم برای تغییر کارگزار ناظر به سهامداران به عنوان اصلی ترین وظایف شرکت سپرده‌گذاری مرکزی محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد