ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان تمدید می‌شود

ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان تمدید می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از آنجایی که برخی از افراد هنوز اطلاعات خود را در سامانه املاک ثبت نکرده‌اند، پیشنهاد تمدید مهلت ثبت‌نام را داده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود محمودزاده، با بیان اینکه درخواست تمدید مهلت ثبت‌نام برای سامانه املاک و اسکان داده شده است، گفت: برای جلوگیری از تراکم زیاد مردم در دفاتر خدمات الکترونیکی و با هدف ایجاد فرصت کافی برای کسانی که تاکنون نتوانسته‌اند، ثبت‌نام انجام دهند، درخواست تمدید مهلت ثبت‌نام را داده‌ایم.

او ادامه داد: متقاضیان برای ثبت اطلاعات خود در سامانه املاک و اسکان تا 19 خرداد ماه فرصت دارند تا اطلاعات خود را بارگذاری کنند و در صورت عدم بارگذاری اطلاعات طبق قانون مشمول جرايم مالیاتی می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سامانه املاک و اسکان از نظر فنی هیچ مشکلی ندارد و افراد می‌توانند به راحتی در این سامانه اطلاعات خود را بارگذاری کنند، افزود: ممکن است در برخی از شهر‌ها سرعت اینترنت پایین باشد که همین موضوع باعث می‌شود که متقاضیان در هنگام ثبت‌نام با مشکل مواجه شوند؛ بنابراین با توجه به الزام قانونی در این بخش پیشنهاد تمدید را داده‌ایم.

محمودزاده با اشاره به فصل جابه‌جایی و نقل و انتقالات مستاجران درباره نحوه ثبت اطلاعات آن‌ها گفت: مستاجران در صورت جابه‌جایی یک ماه فرصت دارند تا اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند و تمامی این موارد در قانون لحاظ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: واحد‌های مسکونی واقع در تمامی شهر‌های بالای 100 هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از 120 روز ساکن یا کاربر نداشته باشند به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هرماه بیش از زمان اعلام شده ماهانه مشمول مالیات بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد