شکر فله‌ای، به صرفه‌تر است!

شکر فله‌ای، به صرفه‌تر است!

دبیر انجمن بنکداران تهران، پیشنهاد کرد که مردم شکر خود را از بازار آزاد به صورت فله‌ای تهیه کنند؛ چرا که به گفته او، قیمت مناسب‌تری نسبت به موارد شرکتی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قاسمعلی حسنی، در خصوص وضعیت شکر در بازار گفت: قیمت مصوب شکر از ابتدای امسال تاکنون طی دو مرحله حدود 90 درصد رشد داشته که مرحله اول در اردیبهشت و مرحله دوم در تاریخ 16 تیر امسال رخ داد.

وی افزود: تمام شکرهای موجود در بازارهای کشور، با ارز نیمایی وارد کشور می‌شوند و هیچ ارز دولتی برای این کالا تخصیص داده نمی‌شود.

دبیر انجمن بنکداران تهران بیان کرد: تمامی صنایع وابسته مانند قنادی‌ها و تولیدکننده شکلات و بیسکويیت هم اکنون نیاز خود را از بازار تهیه می‌کنند و هیچ کمبودی برای تامین نیاز آنها وجود ندارد.

حسنی ادامه داد: ممکن است طی روزهای گذشته شاهد کمبود شکر در بخش شرکتی‌ها و بسته‌بندی‌ها بوده باشیم که گذرا خواهد بود و این کمبود به بازار عمده فروشی نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که مردم شکر خود را از بازار آزاد به صورت فله‌ای تهیه کنند که قیمت مناسب‌تری نسبت به موارد شرکتی دارد (باشگاه خبرنگاران جوان).

افزایش قیمت کالاهای استراتژیک

به گزارش تجارت‌نیوز، شهروندان تهرانی خبر داده‌اند که شکر و مرغ در بازار به سختی پیدا می‌شود؛ قیمت کالاهای استراتژیک همچون شکر، روغن، برنج و گوشت بالا رفته است. علت گرانی کالاهای استراتژیک در بازار چیست؟

فعالان بازار معتقدند علت نوسان قیمت‌ها به دو عامل ارتباط دارد؛ تحریم و کاهش ذخایر کالاها. قیمت کالاهای اساسی در مناطق مختلف تهران متفاوت است. به عنوان مثال در برخی مناطق تهران شکر با قیمت 18 هزار تومان و مرغ هم با قیمت 40 هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت کالاها افزایش قابل توجهی داشته و برخی‌ها نیز از کمبود کالا گله‌مند هستند اما قاسم نوده فرهانی، ريیس اتاق اصناف تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: کالا در بازار فراوان اما گران است! شرکت بازرگانی دولتی مسيول توزیع کالاهای استراتژیک است. آنها لیستی از وضعیت کالاهای استراتژیک در انبارها به ما ارايه نمی‌دهند که بخواهیم پاسخگوی وضعیت بازار باشیم!

مطالعه گزارش کامل علت افزایش قیمت کالاها پیشنهاد می‌شود.

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد