مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان به زودی آغاز می‌شود

مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان به زودی آغاز می‌شود

ایلنا: مشاور وزیر اقتصاد تاکید کرد: دستورالعمل‌های مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان تهیه شده و پس از نهایی شدن و ابلاغ به نانوایی‌ها در ماه جاری آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد جلال با بیان اینکه تا چند روز آینده مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان آغاز می‌شود، گفت: در مرحله نخست از نظر تعداد نصب کارتخوان‌ها حدود 85 تا 90 درصد و از نظر تعداد تراکنش‌ها بیش از 95 درصد تراکنش‌های فروش نان در کشور تحت پوشش این طرح ملی است. 

وی ادامه داد: روزانه بیش از 6.7 میلیون تراکنش در قالب 6 میلیون کارت یکتا در حال ثبت در سامانه است و بیش از 98 میلیون قرص نان در سامانه ثبت و به فروش می‌رسد.

به گفته مشاور وزیر اقتصاد، طبق تصمیمات کارگروه ستاد تنظیم بازار و مدیریت کلان کشور، مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان با ابلاغ به نانوایی‌ها در ماه جاری آغاز می‌شود.

جلال با بیان اینکه در مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان شاهد صرفه‌جویی‌های ناشی از اجرای این طرح ملی خواهیم بود، اظهار داشت: کلیت مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان این است که مفهوم سهمیه آرد صرفا بر پایه مجوز موضوعیت خود را از دست بدهد و اختصاص آرد یارانه‌ای یا به تعبیر دیگر دسترسی به یارانه آرد منوط به عملکرد تولید نان شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد