حاشیه‌های بورس امروز 19 مرداد / رکورد ارزش معاملات خرد بورس شکسته شد

حاشیه‌های بورس امروز 19 مرداد / رکورد ارزش معاملات خرد بورس شکسته شد

امروز بازار سهام با تحرکات مثبت نمادهای فولادی، پتروشیمی و معدنی به کار خود پایان داد. در پایان بازار امروز شاخص کل محدوده یک میلیون و 453 هزار واحد قرار گرفت. امروز رکورد ارزش معاملات خرد در سال 1400 شکسته شد و به مبلغ 8740 میلیارد تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بازار سهام با تحرکات مثبت نمادهای فولادی، پتروشیمی و معدنی به کار خود پایان داد. در پایان بازار امروز شاخص کل با 20 هزار واحد مثبت معادل 1٫44 درصد رشد در محدوده یک میلیون و 453 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم امروز با پنج هزار و 421 واحد رشد معادل 1٫3 درصد مثبت در محدوده 418 واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس در بازار امروز 19 مرداد به هفت هزار و 708 میلیارد تومان رسید. حجم معاملات صورت گرفته در بازار امروز 9 هزار برگه سهم بود.

گروه فلزات، شیمیایی‌ها و خودرویی‌ها از برترین گروه‌های صنعتی بازار امروز بودند. بیشترین حجم معامله هم امروز برای خودرو، خساپا و ملت ثبت شد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از هشت هزار و 350 میلیارد تومان رسید و حدود 45 میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به حقوقی اتفاق افتاد. در دقایق پایانی بازار امروز نمادهای ثنوسا و غپونه بسته و متوقف شدند.

رکورد ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم+صندوقهای سهامی) در سال 1400 شکسته شد، و ارزش معاملات خرد بورس امرو 19 مرداد به مبلغ 8740 میلیارد تومان رسید.

تحلیل بورس امروز 19 مرداد 1400

دیروز قايم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از شروع معاملات سیمان در دو هفته آینده در بورس کالا خبر داد. او می‌گوید شرکت‌های سیمانی موظف شده‌اند تا تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند اما برخی از شرکت‌ها از این دستور پیروی نمی‌کنند.

درباره تاثیر ورود سیمان به بورس کالا حامد مددی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است: ورود هر کالایی به بورس کالا شفافیت در قیمت و معاملات آن محصول را در پیش دارد. او می‌گوید، نظام قیمت‌گذاری در بورس کالا مبتنی بر اصل شفافیت است و محصولاتی که از این اصل پیروی نمی‌کنند اگر به بورس کالا وارد شوند، می‌تواند کمک کننده باشد. البته این اتفاق در هر صنعتی مثبت است.

وی در بخش دیگری گفت: اگر سیمان به بورس کالا وارد شود قیمت منصفانه و شفاف می‌شود و دست دلال از این محصول کوتاه می‌شود. همچنین ورود سیمان به بورس کالا باعث می‌شود تا شرکت‌ها محصولاتشان را با حاشیه سود بالاتری بفروشند.

پیش‌بینی بورس فردا 20 مرداد 1400

ایمان ريیسی، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی بورس فردا به تجارت‌نیوز گفت: شاخص کل احتمالا رود صعودی خود را ادامه دهد و تا هفته آینده به یک میلیون و 540 هزار واحد برسد.

وی همچنین در پیش‌بینی گروه‌های پیش‌رو بازار فردا گفت: گروه نمادهای فلزات اساسی و ساختمانی می‌توانند از گروه‌های پیش‌رو بازار باشند. به خصوص گروه ساختمانی که از زمان ریزش بازار تا به حال در آن اصلاح قیمتی به شکل گسترده‌ای رخ داده است.

 

 

 

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد