قبض برق چگونه محاسبه می‌شود؟

قبض برق چگونه محاسبه می‌شود؟

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به میزان مصرف مشترکان خانگی گفت: یک الگو برای مناطق عادی در فصل تابستان تعریف شده که بر اساس آن میزان مصرف حدود 300 کیلوات ساعت است، در صورتی که مصرف مشترک از این میزان افزایش یابد، پرمصرف تلقی می‌شوند و 16 درصد تعرفه آنها افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در یک گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه آن دسته از مشترکانی که بیش از دو برابر الگو یعنی 600 کیلووات ساعت در ماه مصرف دارند میزان برق مازادی را که مصرف می کنند، به طور متوسط نرخ خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر محاسبه می شود، یعنی بهای برق این مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت 800 تومان است.

وی افزود: این دسته از مشترکان بدانند که باید در این دوره صورتحساب بیشتری را نسبت به دوره های قبل پرداخت کنند، شاید برخی نیز توانایی مالی نیز داشته باشند، با این حال برای همراهی با مردم و تامین برق همه مشترکان از آن‌ها در خواست کردیم که مدیریت مصرف و همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این دوره که صنعت برق با ناترازی تولید و مصرف مواجه است عبور کنیم.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه در هفته گذشته برق بیش از 200 دستگاه دولتی و اجرایی را که به اخطارهای قبلی شرکت های توزیع کم توجهی کرده بودند را قطع کردیم، گفت: قطعا این اقدام ادامه نخواهد داشت، به دلیل اینکه این دستگاه‌ها موظف و مکلف می‌شوند که چارچوب‌های تعیین شده را رعایت کنند ما نیز پایش خواهیم کرد و امیدواریم در روزهای آتی خبرهای خوبی داشته باشیم که دستگاه‌های اجرایی رعایت کرده اند.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه به طور خاص نمی توان گفت که کدام دستگاه‌ها پر مصرف هستند اما تمام دستگاه‌ها به طور روزانه رصد می شوند و تاکنون از همه مجموعه‌ها نهادهای عمومی، بانک‌ها، ادارات و دستگاه‌های ملی مواردی در این حوزه وجود داشته است، اظهار کرد: مسوول دستگاه وظیفه پایش این موارد را برعهده دارد.

به گفته وی بر اساس مصوبه دولت باید 50 درصد مصرف برق این دسته از مشترکان نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش پیدا کند و با توجه به اینکه ساعات کار تغییر پیدا کرده می توانند دستگاه‌های سرمایشی را دیرتر روشن و رعایت مصرف کنند، گفت: در این حوزه توفیق زیادی نداشتیم و تنها حدود 30 تا 40 درصدی مدیریت مصرف در این حوزه صورت گرفته است که لازم است بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته سخنگوی صنعت برق همانطور که کارشناس هواشناسی اعلام کرد ما روند تدریجی افزایش دما را پیش رو داریم و روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه روزهای گرمی در کل کشور هستند و استمرار مدیریت مصرفی که مردم دارند می تواند کمک بسیاری در گذر از این دوره داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد