چرا سکه ارزان شد؟ / سکه طرح قدیم 150 هزار تومان ارزان شد

چرا سکه ارزان شد؟ / سکه طرح قدیم 150 هزار تومان ارزان شد

طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش قیمت دلار ارزان شد. سکه طرح جدید با 100 هزار تومان کاهش با قیمت 11 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار طلا همچنان راکد است و تقاضایی برای خرید طلا وجود ندارد. قیمت دلار امروز (18 مهر 1800) اندکی کاهش یافت و با قیمت 27 هزار و 500 تومان معامله شد.

طلای 18 عیار هم با 10 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت یک میلیون و 139 تومان فروخته شد.

برخی فروشندگان طلا علت کاهش قیمت دلار را نزدیک شدن به مذاکرات هسته‌ای می‌دانند. گویا ایران قرار است به زودی به مذاکرات هسته‌ای وین برگردد و همین خبر، قیمت دلار را کاهش داد. معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت دلار به زیر 27 هزار و 500 برسد، باید منتظر ریزش بیشتر قیمت دلار بود.

نشانه‌های رونق بازار طلا دیده می‌شود

چرا بازار همچنان راکد است؟ به گفته نایب ريیس دوم اتحادیه طلا، روز گذشته بازار طلا خلوت بود. عده‌ای به سفر رفته بودند اما از فردا به نظر می‌رسد نشانه‌های رونق در بازار نمایان شود. چرا که در ماه ربیع مراسم‌های مذهبی وجود دارد و اکثر ایرانی‌ها در این ماه مراسم جشن برگزار می‌‎کنند.

محمد کشتی‌آرای به تجارت‌نیوز گفت: با واکسینه شدن مردم به نظر می‌رسد محدودیت‌ها برداشته و مراسم عروسی‌ها برگزار شود و از این پس بازار رونق می‌گیرد.

قیمت انواع سکه چقدر شد؟

براساس این گزارش سکه طرح قدیم تا ساعت یک امروز با 150 هزار تومان کاهش با قیمت 11 میلیون و 250 هزار تومان معامله شد. نیم سکه با قیمت شش میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه هم با قیمت سه میلیون و 570 هزار تومان و سکه گرمی هم با قیمت دو میلیون و 200 هزار تومان داد و ستد شد.

همچنین انس جهانی نیز نسبت به روز گذشته تغییری نکرد و با قیمت هزار و 758 دلار معامله شد.

پیش از این مسعود ضرابی، ريیس اتحادیه طلای کرج گفته بود: «با نوسان قیمت طلا خریداران و فروشندگان طلا فعلا دست نگه داشته‌اند و مبادله‌ای در کف بازار مشاهده نمی‌شود. با این حال احتمال دارد در هفته پیش رو قیمت طلا با گرانی دلار بین دو تا پنج درصد افزایش را تجربه کند.»

برای مطالعه بیشتر خبر پیش‌بینی قیمت طلا در هفته سوم مهر 1400 را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد