چاله های قانونی بازار سرمایه و بی خیالی آقایان

چاله های قانونی بازار سرمایه و بی خیالی آقایان

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به ثبت نام های بی ثمر در سجام و شرکت هایی که برای سپرده گذاری مرکزی تره هم خرد نمی کنند و...

به گزارش بورس نیوز، امروز هم شاخص بورس مان سبز بود؛ ولی 164 نماد همچنان در بند صف فروش اسیر بودند. این البته سوای توقف نمادهای طولانی مدت گاه و بیگاه دوستان در ملاصدرا است. دیوان عدالت اداری اما، امروز در حکمی اقدام اهالی ملاصدرا در جلوگیری از فروش سهام را مغایر با اصول دانستند و تذکراتی به این دوستان دادند. توجه بازار سرمایه به مسايل حقوقی از نقاط قوت این روزهای این بازار است که دستاورد کمی هم نیست.

 

سنگ اندازی در برابر تکنولوژی 

استارت آپ ها قرار بود به تسهیل زندگی مردم کمک کنند که البته در این کار هم موفق بودند و بالاخص در یکی دو سال اخیر، خیلی کارها از جمله خرید و فروش ها اینترنتی شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست‌. این وسط ولی انگار بعضی ها منافع شان در تاسیس دفتر و دستک فیزیکی بوده و بدجور بساط شان کساد شده! به همین خاطر هم به جای آنکه از این موج استقبال کنند و خدمت رسانی شان را بروز کنند، سنگ اندازی می کنند. مثلا به مدد استارت آپ ها، امکان صدور بیمه نامه های آنلاین وجود دارد و می توان خیلی از دفاتر و نمایندگی ها را تعطیل کرد؛ اما آقایان سنتی پسند مانع شده اند و در نهایت از باب همایون به ريیس بیمه ای ها نامه زده اند و بابت این همه سنگ اندازی بازخواست کرده اند! البته فقط سنتی پسندها مشکل ساز نیستند؛ گویا قدیمی های استارت آپی هم این روزها به غول مرحله آخر بدل شده اند و حتی اگر یک استارت آپ همه مراحل را طی کند و فعالیت خود را استارت بزند، غول ها کله پایش خواهند کرد!

 

آفتابه و لگن، هفت دست؛ کیفیت هیچی

اهالی جاده مخصوص با شرکت مخابراتی بزرگ بازار قرارداد همکاری بستند که مثلا خودروی متصل بسازند و وعده دادند این طرح برکات فراوانی برای مردم خواهد داشت! کاش دوستان چهارچرخ ساز ما یاد بگیرند برکت در تولید محصولی با کیفیت است و اولین لازمه کیفیت، استانداردسازی است و بد نیست به جای این تزيینات به فکر تولید محصولی با آلایندگی کمتر و ایمن تر باشند که البته به سایز جیب ملت هم بخورد‌.

 

چاله های قانونی و بی خیالی آقایان

گفتیم چرا سود سهام شرکت ها از طریق سجام پرداخت نمی شود و سهامدار برای دریافت چندرغاز سود باید سرگردان شعب بانک و فرم و امضا و... شود؟ آقایان در جواب فرمودند الزام قانونی برای این کار توسط شرکت ها وجود ندارد؛ اما سهامداران علی الحساب در سامانه ثبت نام کنند! برای ویرایش اطلاعات در این سامانه، باید هر بار 5 هزار تومان بپردازید! شاید به همین خاطر است که اصرار دارند شما ثبت نام کنید، سودتان را به حساب تان نریختند هم به ما مربوط نیست! این بزرگواران بد نیست یکبار برای همیشه، اعلام کنند سهامداران چقدر باید پرداخت کنند تا چاله های قوانین شان را پر کنند؟ قوانین عهد قلقلک میرزا، نیازمند بروز رسانی است؛ این را هم ما باید یادآوری کنیم؟

 

ملاصدرا، پر!

در فاصله تایپ دو پاراگراف میانی، دوستان پشت میز نشین فرمودند هی نگویید اهالی ملاصدرا! ما یک ساختمان چند صد میلیاردی خریدیم و 30 میلیارد تومان هم خرج اثاث کشی کردیم؛ ندید نگیرید!

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد