تحلیل تکنیکال وپارس/ مقاومت جدی وپارس کجاست؟

تحلیل تکنیکال وپارس/ مقاومت جدی وپارس کجاست؟

حمایت جدی سهم وپارس بر روی 270 تومان قرار داشت که اخیرا از دست رفت و با پول بکی که در هفته گذشته به آن زد و در ادامه موفق به حفظ آن نشد. روند قیمتی وپارس در روزهای آینده چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، وپارس در کنار عملیات بانکی بیشتر به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری مورد توجه بازار است که دو تا از سرمایه گذاری‌های عمده بانک؛ یکی اوپال می باشد که هم اکنون روی تابلو 33 همت (هزار میلیارد تومان) ارزش بازار دارد و دیگری پالایش پارسیان سپهر است که شرکت در شفاف سازی اخیر خود اعلام کرده است که 30 درصد شرکت برای بانک پارسیان است.

 

با یک برآورد ساده از این پالایشگاه انتظار می‌رود مبلغی در حدود 250 میلیون دلار سود سالانه داشته باشد که با دلار 20 هزار تومانی می‌شود 5 همت سود سالانه که 30 درصد آن با P/E نسبی 6 واحد، به ارزش 9 همتی می‌رسیم.
مجموع ارزش برآوردی شرکت از محل این دو سرمایه گذاری عمده در حدود 42 همت می‌باشد که ارزش بازاری کل وپارس روی تابلو به عدد 39 همت هم نمی‌رسد.

مقاومت جدی وپارس کجاست؟
 

حمایت جدی سهم بر روی 270 تومان قرار داشت که اخیرا از دست رفت و با پول بکی که در هفته گذشته به آن زد و در ادامه موفق به حفظ آن نشد، می‌توان گفت که 270 تومان اکنون به جدی‌ترین مقاومت پیش روی قیمت تبدیل شده است.
با درک این موضوع که سهم درون یک ساختار اصلاحی پیچیده با موج میانی X در حال تکمیل اصلاح خود است می‌توان تارگت اصلاح را در فیبوی 0.78 بسط روی قیمت 200 تومان دید. تغییر احتمالی در روند اصلاحی را ابتدا باید در تغییر رفتار RSI دید که هنوز تغییر قابل توجهی ظاهر نشده است در وهله دوم باید گفت که ابتدا قیمت باید بتواند از سد مقاومت 270 تومانی عبور کند.
در هر صورت به نظر می آید خرید در قیمت‌های نزدیک به 200 تومان از نسبت R/R بهتری برخوردار باشد. جزيیات توضیح داده شده را می‌توان بر روی نمودار زیر که از نمایی نزدیک‌تر است مشاهده کرد.

 
 
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد