روس‌ها، ایرانی‌ها و عراقی‌ها در صدر خریداران مسکن در ترکیه

روس‌ها، ایرانی‌ها و عراقی‌ها در صدر خریداران مسکن در ترکیه

مسکنشفقنا نوشت : داده های اداره آمار ترکیه نشان می دهد که رتبه های اول تا سوم خریداران خارجی مسکن در این کشور در ماه گذشته میلادی، از آن شهروندان روسیه، ایران و عراق بوده است.

داده های رسمی که اداره آمار ترکیه امروز (سه شنبه) منتشر کرد، حاکی از آن است که در ماه ژوين گذشته، در مجموع هشت هزار و 630 واحد مسکونی در سراسر این کشور به شهروندان کشورهای دیگر فروخته شده است.

بر اساس داده های اداره آمار ترکیه، میزان فروش املاک و مستغلات در این کشور به شهروندان خارجی در ماه ژوين نسبت به ماه مشابه در سال گذشته میلادی، 81.8 درصد افزایش یافته است.

این داده های رسمی همچنین نشان می دهد که در ماه گذشته میلادی، شهروندان روسیه با خرید هزار و 887 واحد مسکونی، در صدر فهرست خریداران خارجی املاک و مستغلات ترکیه قرار گرفتند و پس از آنها نیز، شهروندان ایران و عراق به ترتیب با 987 و 807 واحد مسکونی، در رتبه های دوم و سوم جای دارند.

بیشتر بخوانید :

  • غذا در ترکیه لاکچری شد! / اردوغان چقدر مقصر است؟
  • کاهش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

با توجه به داده های اداره آمار ترکیه، در ماه ژوين در مجموع 150 هزار و 509 واحد مسکونی در این کشور به فروش رفته که نسبت به ماه پیش از آن، 22.6 درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی نیز 11.7 درصد افزایش یافته است.

220 46

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد