برنامه "سرچشمه" برای راه اندازی کارخانه لاستیک

برنامه "سرچشمه" برای راه اندازی کارخانه لاستیک

میلاد شمس، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه:
در دهه سوم فعالیت هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، ساختار شرکت‌های وابسته با توجه به اهداف برنامه راهبردی، بازنگری و مجموعه شرکتها، متناسب با اهداف برنامه و ماموریت‌های تخصصی تجدید سازمان شده است. عمده فعالیت شرکت‌های این هلدینگ، در زمینه‌های بازرگانی، صنعتی، معدنی، خدمات مهندسی، طراحی، مشاوره، سدسازی، راه و ساختمان، مواد شیمیایی و معدنی و خدمات تخصصی بهداشت و درمان، خدمات جامع رایانه و فناوری اطلاعات، حمل و نقل، تاسیسات، کشاورزی و فضای سبز، فرهنگ و پژوهش و امور مربوط به بازار بورس، سرمایه و اعتبار بوده است. این هلدینگ در بیش از سه دهه فعالیت خود در منطقه، طراحی، اجرا، نظارت و بهره برداری از پروژه‌های متعددی را عهده دار بوده است که هر کدام نشان توانمندی، قدرت عملیاتی و اجرایی، دانش، تخصص و تجربه‌ی هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه هستند.


سود خالص شرکت طی سال گذشته مبلغ 3991 میلیارد ریال بوده است که عمدتا این افزایش نسبت به سال 1398 به دلایلی، چون افزایش درآمد ارايه خدمات بابت قرارداد فی‌ما‌بین شرکت ملی صنایع مس ایران از ناحیه پروژه فلوتاسیون مس سرباره واقع در سرچشمه و همچنین سود فروش سرمایه گذاری کوتاه مدت در راستای تنوع بخشی به پرتفوی بورسی شرکت بوده است.

در 6 ماه نخست سال 1400 هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌های گروه، طی دوره شش ماهه اول سال 1400 مبلغ 2239323 میلیون ریال سود خالص داشته است که پیش بینی می‌گردد تا پایان سال حداقل سود محقق شده سال 1399 علی رغم کاهش شدید سود فروش سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط بورس محقق شود.

در سال جاری برنامه ریزی برای مشارکت و راه اندازی کارخانه لاستیک در استان کرمان و ساخت کارخانه فلوتاسیون سرباره خاتون آباد و همچنین اخذ پروژه‌های جدید EPC هم راستا با توانمندی‌های ایجاد شده در شرکت در دستورکار قرار دارد.

گزارش بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه از مبلغ 5100 میلیارد ریال به مبلغ 7650 میلیارد ریال (معادل 50 درصد سرمایه کنونی از محل سود انباشته) در تاریخ 28 / 07/ 1400 صادر گردید و همزمان جهت اخذ مجوز به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شد. در تاریخ 1400/09/02 مجوز سازمان بورس اخذ گردید و پس از مراحل قانونی، مجمع فوق العاده جهت تصویب افزایش سرمایه برگزار خواهد شد.

ایجاد مسیر سودآوری پایدار در شرکت‌ها از مهمترین اهداف هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه می‌باشد. بدیهی است بنده و هیيت مدیره هلدینگ و سایر مدیران در سطوح مختلف، تمام تلاشمان بر حفظ و افزایش ارزش سرمایه سهامداران می‌باشد. با این وجود با تلاش بیشتر و مدیریت بحران، برنامه ریزی کرده ایم تا به سلامت از این دوران عبور کنیم. از جمله طراحی سطوح بلوغ فرآیند‌های سازمان، متناسب با استراتژی‌های کلان، ایجاد زیر ساخت‌های جذب پروژه‌های مشاوره، ایجاد حوزه‌های تخصصی در خصوص فرآوری مواد معدنی و مواد شیمیایی مکمل تغلیظ با جذب نیرو‌های متخصص، برنامه ریزی ایجاد کارگاه‌های ساخت اسکلت و تجهیزات مورد نیاز پروژه‌های EPC، برنامه ریزی تامین ماشین الات مورد نیاز پروژه‌های EPC، جذب پروژه‌های EPC از طریق ایجاد توانمندی‌های کلیدی، همسو سازی شرکت اصلی و شرکت‌های تابعه با اهداف کلیدی شرکت ملی صنایع مس ایران بعنوان بازوی اجرایی، ایجاد تنوع ارايه خدمات توسط شرکت اصلی و شرکت‌های تابعه با توجه به اهداف عملیاتی شرکت ملی صنایع مس ایران، ایجاد توانمندی فنی و تولیدی بهره برداری از کارخانجات جدید التاسیس شرکت ملی صنایع مس ایران، ایجاد توانمندی مشارکت در به تولید رساندن معادن کوچک و متوسط از مهمترین اهداف و برنامه‌های شرکت است. 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد