اعزام و پذیرش روزانه 1500 مسافر نوروزی از CIP فرودگاه امام خمینی (ره)

اعزام و پذیرش روزانه 1500 مسافر نوروزی از CIP فرودگاه امام خمینی (ره)

در ایام نوروز و با افزایش سفرهای نوروزی، روزانه 25 هزار مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره) اعزام و پذیرش می‌شود که از این تعداد مسافر، روزانه حدود 1500 نفر به طور متوسط از طریق CIP اعزام و پذیرش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، CIP فرودگاه امام خمینی(ره) از سال 92 و در دولت قبل در قالب قرارداد BOT و 25 ساله به شرکتی خصوصی واگذار شد، اما مدل طراحی به گونه‌ای بود که در دو الی سه سال اول، سقف تعیین‌شده استهلاک اصل سرمایه و سود محقق شد و تا سال 97 ‌هم بهره‌بردار از بازگشت‌ اصل سرمایه و سود عبور کرد‌.

پس از این موضوع، نهادهای نظارتی و بازرسی اعلام کردند که چون ارقام تعیین‌شده اصل سرمایه‌گذاری و سود در این مدت برگشته است، ضرورت دارد از این به بعد شرکت بهره‌بردار CIP به عنوان پیمانکار شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) فعال باشد تا درآمد از این محل به شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و در واقع به بیت‌المال برگردد.

این را مدیرکل ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) می‌گوید؛ به گفته صالحی ‌دی ماه سال گذشته در قالب فراخوانی عمومی، بهره‌برداری CIP فرودگاه امام به شرکت دیگری واگذار ‌شد.

صالحی می‌گوید: در آستانه ‌سفرهای نوروزی در فرودگاه امام خمینی(ره) قرار داشتیم و ضرورت داشت به سرعت مراحل انجام کار طی شود تا توقفی در خدمات‌رسانی به مسافران خصوصا در ایام نوروز رخ ندهد، بنابراین شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در این‌باره مناقصه‌ای عمومی برگزار کرد، 12 شرکت متقاضی شدند و 4 شرکت به مرحله نهایی رسیدند که همه بازگشایی شد و یکی از این چهار شرکت به عنوان بهره‌بردار جدید CIP فرودگاه امام خمینی(ره) انتخاب و ‌تلاش شد به سرعت استقرار انجام شود تا به خدمات فرودگاهی CIP در نوروز صدمه‌ای و ارد نشود‌.

مدیرعامل بهره‌بردار CIP فرودگاه امام خمینی(ره) نیز در این‌باره در جمع خبرنگار‌ان می‌گوید: در این مدت پیمانکار قبلی به دلیل آنکه خلع‌ید شده بود مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد، به عنوان مثال بخشی از کارکنان CIP به جایی دیگر رفتند و یا اینکه نرم‌افزار‌های رزرو و پذیرش و و سرورها را باطل کردند، برای همین ما از طریق یک شرکت دانش‌بنیان داخلی طراحی نرم‌افزار رزرو پذیرش بومی را از صفر شروع کردیم و امروز اغلب آژانس مسافرتی به این سیستم و دسترسی دارند.

به گفته مجید باقری در CIP فرودگاه امام 300 نفر پرسنل قرارداد بیمه‌ای فعال هستند و این غیر از قرارداد همکاری با با گمرک و ناجا مستقر در CIP است.

وی می‌گوید: در ایام نوروز و با افزایش سفرهای نوروزی، روزانه 25 هزار مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره) اعزام و پذیرش می‌شود و در این بین، روزانه حدود 1500 نفر به طور متوسط از خدمات CIP استفاده می‌کنند و از این محل اعزام و پذیرش می‌شوند. ما رزرو و پذیرش را از طریق شرکت دانش‌بنیان داخلی به صورت بومی طراحی کرده‌ایم و امروز هر آژانس مسافرتی به این سیستم و دسترسی دارد.

به گفته باقری شکل‌گیری خدمات CIP در ایران و فرودگاه امام خمینی(ره) زمانی انجام شد که ما در منطقه غرب آسیا چنین خدمات فرودگاهی را نداشتیم، اما متاسفانه نتوانستیم آن را به سرعت توسعه دهیم اما امروز هدفگذاری توسعه خدمات در دستور کار است.

وی با بیان اینکه برنامه داریم قسمت گذرنامه CIP را گسترده‌تر کنیم تا ایستایی مسافران کاهش یابد، گفت‌: در حال حاضر کارگو مستقل، مستقل، پذیرایی سلف رایگان،‌ اتاق جلسات، اتاق VIP، گیت‌های اختصاصی سپاه و گذرنامه و پلیس، هندلینگ اختصاصی و اعزام اختصاصی مسافر در CIP فرودگاه امام خمینی (ره) فعال است.

به گفته باقری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به طور مداوم از این محل بازدید دارد و بررسی سطح کیفیت و خدمات انجام می‌شود.

وی درباره تعرفه‌های خدمات CIP فرودگاه امام خمینی (ره) گفت:‌ این تعرفه‌ها براساس نرخ تورم و نرخ دستمزد امسال،‌ در سال جاری کمی افزایش می‌یابد، البته در نوروز این تعرفه خدمات را افزایش ندادیم.

* اعزام و پذیرش روزانه 25 هزار مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره)

بنا‌بر‌این گزارش، جواد صالحی، مدیرکل ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز در این‌باره می‌گوید: ‌با تغییر بهر‌ه‌بردار CIP فرودگاه امام خمینی(ره) ماهانه رقم زیادی به بیت‌المال برگشت.

وی اضافه کرد: در زمانی که شرکت بهره‌بردار قبلی از CIP فرودگاه امام خلع ید شد، تلاش شد در قالب فراخوانی عمومی به سرعت بهره‌بردار جدید منصوب شود تا عملیات خدمات‌رسانی به مسافران متوقف نشود.

مدیرکل ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اضافه کرد: ‌طرح سفرهای نوروزی‌ از 25 اسفندماه آغاز شد و تا 15 فروردین 1401 ادامه دارد، در این مدت از طرح سفرهای نوروزی، به‌طور میانگین روزانه میزبان حدود 25 هزار مسافر در قالب 170 پرواز بوده‌ایم؛‌ در ایام نوروز نظارت مستمر بر روند اعزام و پذیرش مسافر مطابق با برنامه فراوانی پروازها انجام می‌شود‌.

صالحی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نظارت بر خدمات‌دهی به مسافران را جزو اولویت‌ها می‌داند، گفت: تاکید شده است خدمات‌دهی به مسافران خصوصا در ایام پرتقاضای سفر نظیر نوروز به بهترین وجه انجام شود، به هر حال فرودگاه امام خمینی (ره) اصلی‌ و مهمترین درگاه ورود و خروج مسافر به کشور ‌است.

وی اظهار داشت: در ایام نوروز روزانه حدود 25 هزار مسافر از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) اعزام و پذیرش می‌شود.

مدیرکل ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: در رایزنی وزیر راه و شهرسازی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد در کنار آنکه همه مسافران باید دو دوز واکسن تزریق کرده باشند، مسافران ورودی که به تشخیص پرسنل بهداشت مرزی‌ ضرورت دارد تست از آنها گرفته شود، به صورت رایگان از آنها این تست در فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شود. البته تلاش کردیم در کنار آنکه قوانین تسهیل می‌شود، به اصل پروتکل‌ها صدمه‌ای وارد نشود.

صالحی با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به مسافران در نوروز امسال، بیان کرد: تلاش شد در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ‌گیت‌های پلیس، گذرنامه و غیره همگی فعال باشد تا اعزام و پذیرش مسافر با کمترین ایستایی و تشکیل صفوف طولانی انجام شود.‌

وی با اشاره به اجرای اقدامات عملیاتی در فرودگاه‌ امام خمینی (ره) در راستای تسهیل اعزام و پذیرش مسافر و ارتقای رضایتمندی مسافران، گفت:‌ طبق تاکید مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نظارت مستمر ‌‌بر روند اعزام و پذیرش مسافر از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) وجود دارد.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد