امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز 1400/6/18

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز 1400/6/18

با وجود عرضه بالای دلار در روز گذشته، قیمت دلار امروز رقم‌هایی بالای مرز 27 هزار و 800 تومان را به ثبت رساند. همچنین سکه طرح جدید 12 میلیون و 50 هزار تومان معامله می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 27 هزار و 530 تومان بود. تحلیل‌گران احتمال اینکه قیمت دلار بتواند در روز جاری از مرز حساس 27 هزار و 800 تومان عبور کند را قابل توجه ارزیابی می‌کردند.

از طرفی موانعی مانند عرضه بالای دلار در بازار متشکل و رفتار احتیاطی معامله‌گران در پایان هفته می‌توانست مانع عبور دلار از مرز حساس 27 هزار و 800 تومان شود.

اما آنگونه که اقتصادنیوز گزارش داده است، قیمت دلار آمریکا معاملات امروز را با رشد 130 تومانی نسبت به عصر روز گذشته آغاز کرد و روی 27 هزار و 660 تومان قرار گرفت.

قیمت دلار در ابتدای معاملات روز پنج‌شنبه قدری افت کرد و در ساعت 12 ظهر روی 27 هزار و 620 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه دوباره رشد کرد و در حوالی ساعت 13 عصر روی 27 هزار و 830 تومان قرار گرفت و ااز مرز 27 هزار و 800 تومان عبور کرد، اما هنوز بالای این مرز تثبیت نشده بود و حول آن نوسان می‌کرد.

عرضه دلار در مقابل اخبار برجامی

حجم عرضه دلار متشکل در روز گذشته بالا بود. دیروز عرضه دلار متشکل 29 درصد رشد داشت و روی 10 میلیون و 54 هزار قرار گرفت. روز گذشته پنجمین روز پر عرضه سال جاری بود، احتمالا این مساله تا حدی روند صعودی قیمت دلار را تعدیل کرد.

مقدار عرضه دلار در روز جاری 35 درصد از روز گذشته پایین‌تر بود و روی 6 میلیون و 495 هزار قرار داشت، با این وجود نمی‌توان گفت عرضه دلار امروز پایین بود، زیرا حجم عرضه امروز بالای متوسط سال جاری قرار داشت و علاوه بر این بازه زمانی معاملات روز پنج‌شنبه کوتاه‌تر هستند.

بدبینی مردم به وعده جدید مذاکراتی

به گزارش تجارت‌نیوز، با این که بازار ارز به اولین سخنان صریح ريیس‌جمهور درباره مذاکرات وین و رفع تحریم‌ها واکنشی هر چند موقتی اما مثبت نشان داده بود، گروهی از مردم همچنان به این دست وعده‌ها بدبین هستند. حتی برخی از آن‌ها این سخنان را به تله‌ای شبیه بورس سال گذشته تشبیه می‌کنند که دولت به دنبال سودجویی از آن است.

چند روز پیش ابراهیم ريیسی در گفتگوی زنده تلویزیونی موضع رسمی دولتش درباره مذاکره را عنوان کرد. او با بیان این که خواهان رفع تحریم‌هاست، حتی به تولیدکنندگان گفت «تولید را افزایش دهید چون زمینه صادرات دارد مهیا می‌شود.»

گرچه او این را در حالی عنوان کرد که تنها چند روز پیش از آن، وزیر امور خارجه‌اش اظهاراتی متضادی با او داشت، اما بازار ارز بلافاصله واکنش نشان داد.

صبح روز بعد از اظهارت ريیس‌جمهور نرخ دلار برای ساعاتی حتی تا کانال 26 هزار تومانی هم عقب رفت. با این حال برخی همچنان به این دست وعده‌ها خوشبین نیستند و علت‌های متفاوتی را هم برای عدم اعتماد به سخنان ريیس دولت مطرح می‌کنند.

سیگنال مهم آمریکایی برای قیمت دلار

در این میان، شب گذشته وزیر امور خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی گفت در حال نزدیک شدن به نقطه‌ای هستیم که در آن بازگشت به برجام منافع مورد نظر را نخواهد داشت.

آن طور که یورونیوز روایت کرده، آنتونی بلینکن که روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری در پایگاه نظامیان آمریکایی در رامشتاین آلمان سخن می‌گفت، هشدار داد: ایالات متحده در مواجه با بن‌بست مذاکرات و عدم همکاری تهران ناگزیر خواهد بود که به زودی از تلاش برای به جریان انداختن توافق هسته‌ای با ایران صرف نظر کند. وی همچنین تصریح کرد: قرار نیست که تاریخی را مشخص کنم اما به مقطعی نزدیک می‌شویم که بازگشت سخت به برجام دیگر تضمین‌کننده تداوم مزایای آن نخواهد بود.

این سیگنال مهم آمریکایی برای قیمت دلار بسیار موثر ارزیابی می‌شود.

قیمت دلار امروز پنجشنبه 18 شهریور 1400

در چنین شرایطی، دلار در بازار آزاد در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با 90 تومان افزایش، 27,620 تومان نرخ گذاری شد.

دلار در بازار متشکل نیز امروز نسبت به روز قبل ، با 27 تومان کاهش، 26,555 تومان نرخ گذاری شد. دلار در سامانه سنا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با 82 تومان افزایش، 26,882 تومان نرخ گذاری شد. دلار کانادا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با 17 تومان افزایش، 21,753 تومان نرخ گذاری شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار ، با افزایش نسبت به روز گذشته رقم 26882 تومان را نشان می‌دهد. همچنین نرخ خرید دلار 26350 تومان اعلام شده است.

قیمت یورو نیز، 31607 تومان را نشان می‌دهد. همچنین نرخ خرید یورو در این صرافی 30982 تومان تعیین شده است.

افت قیمت سکه در شروع معاملات امروز

در بازار طلا اما قیمت طلای جهانی روز گذشته کار خود را زیر 1790 دلار به پایان رساند و ظهر امروز روی 1791 دلار قرار داشت. قیمت طلا هنوز به طور معنادار رشد نکرده بود و زیر 1800 دلار نوسان می‌کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 200 هزار تومان بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته رشد کرد و رقم‌هایی بالای مرز حساس 12 میلیون و 200 هزار تومان را به ثبت رساند.

قیمت سکه معاملات امروز را با افت 150 هزار تومانی نسبت به نرخ عصر روز گذشته آغاز کرد و روی 12 میلیون و 50 هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت 27 هزار و 620 تومان برای دلار، اندازه حباب سکه حدود 3٫5 درصد به دست می‌آمد.

کاهش قیمت سکه احتمالا تحت تاثیر ناکامی قیمت طلای جهانی در بازگشت به بالای مرز 1800 دلار اتفاق افتاد. به هر روی قیمت سکه در ادامه تحت تاثیر رشد قیمت دلار مسیر افزایشی را در پیش گرفت و در ساعت 13 عصر به وقت ایران روی 12 میلیون و 100 هزار تومان قرار داشت.

طلای جهانی ارزان‌تر شد

در میان باید توجه کرد که قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار و بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه آمریکا، به پایینترین حد دو هفته اخیر سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 1792 دلار و 27 سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا پنج دلار معادل 0.3درصد کاهش یافت و در 1793 دلار و 50 سنت بسته شد. طلا روز سه شنبه 35 دلار ریزش قیمت داشت که بزرگترین کاهش روزانه در یک ماه اخیر بود.

تغییرات قیمت سکه و طلا

اما به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بر اساس آخرین نرخ اعمالی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، 11 میلیون و 650 هزار تومان بود. همچنین سکه طرح جدید 12 میلیون و 50 هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه شش میلیون و 170 هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و 700 هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون 300 هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و 799 دلار رسید و هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 16 و 26 دقیقه به مبلغ یک میلیون و 178 هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد