بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس (19 مهر)/ ادامه خروج پول حقیقی با وجود رشد اندک شاخص کل

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس (19 مهر)/ ادامه خروج پول حقیقی با وجود رشد اندک شاخص کل

افراد حقیقی امروز 320میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام شرکت پالایش نفت...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود 320میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و 350میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 22درصد یعنی 980میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «منسوجات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شپنا»، «فارس» و «سمگا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «زاگرس»، «شغدیر» و «برکت» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل 38میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی زاگرس با برتری 23میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 41نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 105نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 150میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 410میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد