«افت شدید قیمت در راه است، نخرید!» / سال آینده خودرو ارزان می‌شود؟

«افت شدید قیمت در راه است، نخرید!» / سال آینده خودرو ارزان می‌شود؟

دبیر انجمن خودروسازان گفته تصویب FATF قیمت خودرو را نصف می‌کند. قیمت دلار و طلا هم در حال کاهش است و برخی می‌گویند موج جدید ارزانی در راه است و احتمالا قیمت خودرو سال آینده ارزان می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، احتمال مذاکره ایران و آمریکا از یک سو و احتمال بررسی مجدد FATF از سوی دیگر مردم را به کاهش قیمت دلار و دیگر کالاها در سال 1400 امیدوار کرده است.

قیمت خودروهای خارجی تا حدود 30 درصد در بازار افت کرده و مردم امیدوارند این کاهش قیمت به بازار خودروهای داخلی هم برسد. برخی امیدوارند که سال آینده خودرو ارزان می‌شود و برخی دیگر می‌گویند وقتی تورم رو به افزایش است، خبری از ارزانی نیست.

در ادامه پیام‌های برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز در این خصوص را می‌خوانید:

نخرید ارزان می‌شود

«عزیزان قبل سال خودرو نخرید قیمت ها بعد سال به علت توافق برجام به شدت پایین میاد و شما ضرر خواهید کرد.»

«مردم هوشیار باشید احتمال زیاد برجام اجرا بشه افت قیمت داریم.»

«ماشین ولوازم خونگی و فرش خیلی میاد پایین انبارها پر خودرو شده. سه ماه پیش فقط نقدی خودرو میدادن حالا دارن 6 ماهه و یکساله میدن بازم خریدار نیست تازه الان شب عیده یک ماه دیگه که اصلا خریدار نیست.»

«یه کلیپ مشاهده کردم که یک صحرا پر از ماشین‌های سایپا بود و به مردم نمی‌دادند حالا که صحبت از برجام و سازش آمریکاست به فکر مردم افتادند که اقساطی با سود کلان بچپونند.»

«همه چی داره شدید میاد پایین ماشین هم میاد پایین.»

«میگن برای خرید خودروی صفر باید قرعه‌کشی کنند و پلاک فعال نداشته باشید. من فعلا نمی‌خرم. منتظرم قیمت‌ها بعد عید بیاد پایین خودروی خارجی بخرم.»

«دلار قراره بشه 18 هزار تومن. برای همین پیش فروش ها داره زیاد میشه.»

شما نخرید، ما می‌خریم

اما گروه دوم معتقدند که قیمت‌ها همچنان افزایشی است. دلیل آنها این است که یا از مذاکره خبری نیست یا FATF تصویب نمی‌شود یا اینکه حتی اگر هر دو اتفاق بیفتد، قیمت دلار تغییری نمی‌کند.

«شما خودرو نخر صبر کن اگر توافق شد.بعدا بخر. ما ولی خودرو میخریم. بعدش که توافق نشد 3 برابر قیمت به شما میفروشیم.»

«وقتی نیاز داری مگه میشه نخری. هی نگید ارزون میشه. وقتی که قرار حقوق کارگر و کارمند و بیمه و همه مخارج دیگه خودروسازها بالا بره چطوری قیمت خودرو برعکس میشه؟»

«باز که مثل حکایت اومدن بایدن رفتار می کنید. بایدنتون اومد چی شد که اف ای تی اف بخواد کاری بکنه؟»

«هی میگید دلال خودرو رو گرون کرده؟ 10 سال قبل دلال کجا بود. خودرو کلا همش گرون میشه. ارزونی تو کار نیست. این سیاست دولته.»

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد