خنثی سازی تحریم با گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی

خنثی سازی تحریم با گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی تحریم ها را خنثی می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، خجسته مهر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: اتفاق خوبی برای کشور افتاد که تصمیم آن در وزارت نفت و اقتصاد گرفته شد. سال‌ها به دنبال عرضه نفت در بورس بودیم.

وی افزود: توانستیم در شرایط تحریم کاری کنیم که ضربه پذیری را در شرایط تحریم کاهش دهیم و این موضوع نیز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

خجسته مهر ادامه داد: نزدیک به یک سال روی این موضوع فعالیت داشتیم و جمعا نزدیک به 3000 ساعت زمان گذاشته شد که جلساتی را نیز با مهندس اوجی داشتیم و به اصولی رسیدیم که بتوانیم تحریم‌ها رو خنثی کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ادامه داد: این کار تفاوت زیادی با فعالیت دولت قبل دارند و تفاوت کامل با دولت قبل دارند و با فروش این اوراق می‌توانند دارنده فیزیکی نفت شوند و از انبار می‌توانند خارج و به صادرات برسند.

خجسته مهر افزود: ارزش تقریبی این فعالیت برابر با 6 میلیارد دلار است و روزانه 100هزار بشکه نفت عرضه می‌شود و سالانه این عدد به 36 میلیون بشکه نفت خام و 36 میلیون بشکه میعانات می‌رسد.

وی ادامه : کار کارشناسی جدی روی این موضوع صورت پذیرفته و با شروع این کار می‌توانیم به بازارهای بین المللی تسری پیدا کنیم.

وی با اشاره به نگرانی افزاد مبنی بر چگونگی پس گرفتند اوراق گفت: با مجوزی که از شورای اقتصاد گرفتیم تا ده درصد میتوانیم اوراق را جمع کنیم و هر کس به نرخ روز می‌تواند اوراق را پس دهد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد