میوه ارزان‌تر می‌شود

میوه ارزان‌تر می‌شود

ريیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گرمای هوا و فساد پذیری میوه را علت اصلی کاهش قیمت میوه در بازار اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: ريیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گرمای هوا و فساد پذیری میوه را علت اصلی کاهش قیمت میوه در بازار اعلام کرد.

مصطفی دارایی نژاد ريیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و فساد پذیری میوه و ازدیاد عرضه، قیمت در تمامی اقلام میوه، صیفی و فرنگی جات 15 درصد کاهش داشته است.

وی از فراوانی میوه های وارداتی خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو انبه 25 هزار تا 29 هزار تومان، موز هندی 17 هزار تا 19 هزار تومان و موز اکوادور 20 هزار تومان است. همچنین به علت گرمای هوا و مدت زمان طولانی آناناس در راه تقاضایی در بازار نیست‌.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو آلبالو را 9 هزار تا 15 هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گیلاس 20 هزار تا 33 هزار تومان، زردآلو 20 هزار تا 37 هزار تومان، آلو قطره طلا 8 هزار تا 14 هزار تومان، آلو سانتریزه 8 هزار تا 15 هزار تومان، هلو 5 هزار تا 12 هزار تومان، شبرنگ 8 هزار تا 16 هزار تومان، سیب گلاب 12 هزار تا 20 هزار تومان و انگور یاقوتی 15 هزار تا 25 هزار تومان است.

ريیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت کنونی هر کیلو هندوانه را 3 هزار تا 4 هزار تومان، طالبی 6 هزار تومان، خربزه 7 هزار و 500 تومان، گرمک 6 هزار و 500 تا 8 هزار تومان و جانا 4 هزار و 500 تا 5 هزار تومان اعلام کرد.

وی قیمت کنونی هر کیلو خیار در میدان را 7 هزار تا 10 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ 3 هزار و 500 تا 6 هزار تومان، هویج 3 هزار و 500 تا 7 هزار تومان، بادمجان 4 هزار تا 8 هزار تومان، فلفل 9 هزار تا 13 هزار تومان و پیاز 2 هزار تا 4 هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر 35 درصد سود در مغازه ها عرضه می شود.

دارایی نژاد از کاهش قیمت سیب زمینی در بازار خبر داد و گفت: امسال 5 میلیون تن سیب زمینی در استان های گلستان، زنجان، کرمانشاه، آذربایجان و اصفهان تولید می شود که هم اکنون با کیفیت ترین سیب زمینی با نرخ 4 هزار تا 4 هزار و 500 تومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

این مقام مسيول واردات انبه و موز را عامل کاهش قیمت مابقی اقلام دانست و افزود: افزایش واردات این 2 کالا بر تعادل قیمت میوه های داخل تاثیر بسزایی دارد.

ريیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان تصریح کرد: با توجه به اقلیم 4 فصل کشور پیش بینی می شود که قیمت تمامی اقلام میوه و صیفی در هفته آتی به سبب ازدیاد عرضه 5 درصد دیگر کاهش یابد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد