وزارت امور اقتصادی و دارایی در میان سه وزارتخانه برتر دولت الکترونیک

وزارت امور اقتصادی و دارایی در میان سه وزارتخانه برتر دولت الکترونیک

وزارت امور اقتصادی و دارایی در دور هفتم ارزیابی دولت الکترونیک و در مسیر تحقق برنامه های اقتصاد هوشمند، حايز رتبه سوم بین وزارتخانه ها شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از شادا، رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در برنامه تهران 20 با اعلام این خبر وزارتخانه های "ارتباطات و فنآوری اطلاعات" و "تعاون، کار و رفاه اجتماعی"  را به عنوان حايزین رتبه اول و دوم معرفی نمود و خاطر نشان کرد: سه وزارتخانه برتر در زمینه دولت‌الکترونیکی، برای به‌دست آوردن رتبه برتر به صورت جدی با یکدیگر رقابت تنگاتنگی داشتند.

بنا بر این گزارش، وزارت امور اقتصادی و دارایی بر اساس نتایج دور هفتم ارزیابی دولت الکترونیک موفق به قابلیت الکترونیکی نمودن بیش از 97 درصد از 91 خدمت و 287 زیر خدمت خود و کسب امتیاز 67.7 شده است.

این گزارش میزان امتیازات وزارت اقتصاد در شاخص هایی چون دولت "کاربر محور"، "دولت شفاف"، "دولت یکپارچه" و "دولت مشارکتی" را به ترتیب برابر با "72.9"،" 60.7"،"63.5" و"73" اعلام کرده است.

بر این مبنا، وزارت اقتصاد در شاخص دولت شفاف، نیز پس از وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی در رتبه دوم بین دستگاه های دولتی جای گرفته است.

گفتنی است، تعداد دستگاه های ارزیابی شده در چارچوب دولت الکترونیک از 60 دستگاه در دوره اول به 160 دستگاه در این دوره (هفتم) رسیده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد