اقدام کره جنوبی برای احیای بازار

اقدام کره جنوبی برای احیای بازار

کره جنوبی برای احیای بازار های خود مالیات هارا کاهش داده تا به رشد اقتصادی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، کره جنوبی کاهش مالیات را برای شرکت‌ها، کارگران و سرمایه‌گذاران خرد در سهام پیشنهاد کرد تا از رشد اقتصادی به رهبری بخش خصوصی حمایت کند، همانطور که ريیس جمهور یون سوک یول در انتخابات وعده داده بود.

دولت یون در اولین بازنگری سالانه کد مالیاتی خود، پیشنهاد کرد حداکثر نرخ مالیات شرکت‌ها را از 25 درصد فعلی به 22 درصد کاهش دهد و آستانه مالیات بر درآمد را کاهش دهد تا کارگران حقوق بگیر بیشتر در سبد مالیات بر درآمد پایین 15 درصد قرار گیرند.

برای احیای بازار سهام که در سال جاری تاکنون نزدیک به 20 درصد رکود داشته است، دولت پیشنهاد کرد که از مالیات بر عایدی سرمایه برای سرمایه‌گذاری های خرد به استثنای دارایی‌هایی به ارزش بیش از 10 میلیارد وون (7.63 میلیون دلار) در هر سهم معاف شود.

وزارت دارایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف ما بازنگری در کدهای مالیاتی برای مطابقت با استانداردهای جهانی و احیای مشاغل و همچنین بازارهاست. حداکثر نرخ مالیات شرکتی 22 درصدی در کره جنوبی، آن را با میانگین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه برابری می‌کند.

این بازنگری سالانه در حالی انجام می‌شود که چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در حال آماده شدن برای رشد آهسته‌تر در سال جاری است زیرا تورم تهدید می‌کند برای کشوری فقیر از منابع که با افزایش قیمت‌های انرژی و جنگ در اوکراین مقابله می‌کند، تثبیت شود.

وزارت دارایی در بیانیه ای اعلام کرد: هدف ما بازنگری در کدهای مالیاتی برای مطابقت با استانداردهای جهانی و احیای بازار، مشاغل و همچنین بازارها است.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات در ماه ژوين با کندترین نرخ خود در 19 ماه گذشته رشد کرد، کسری تجاری ژانویه تا ژوين رکوردی را ثبت کرد و افزایش هزینه‌های واردات به مصرف خصوصی که حدود نیمی از اقتصاد را تشکیل می‌دهد آسیب می‌رساند.

این وزارتخانه گفت که به دنبال بازنگری در مجموع 18 کد مالیاتی در سال جاری است که پس از تصویب در مجلس ملی، درآمد دولت را 13.1 تریلیون وون (10 میلیارد دلار) در پنج سال آینده کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد