مهم‌ترین اخبار نمادهای بورسی امروز 22 شهریور / بورس امروز چگونه تمام شد؟

مهم‌ترین اخبار نمادهای بورسی امروز 22 شهریور / بورس امروز چگونه تمام شد؟

امروز بازار سهام با 14 هزار واحد منفی و حدود یک درصد افت در محدوده یک میلیون و 475 هزار واحد قرار گرفت. مهم‌ترین اخبار نمادهای بورسی را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بازار سهام با 14 هزار واحد منفی و حدود یک درصد افت در محدوده یک میلیون و 475 هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزنه هم امروز با تحرکات منفی به کار خود پایان داد و با شش هزار واحد منفی در محدوده 444 هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس امروز به شش هزار و 300 میلیارد تومان رسید و این رقم نسبت به روز گذشته اندکی رشد را ثبت کرد. این در حالی است که بیشتر گروه‌های بازار امروز متعادل و منفی بودند.

شاخص‌سازان بازار امروز همگی در افت شاخص موثر بودند و بیشترین تاثیر را فملی، فارس و میدکو در شاخص کل گذاشتند. بیشترین حجم تراکنش هم برای سپید، برکت و شستا ثبت شد.

امروز ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به حدود چهار هزار و 160میلیارد رسید. همچنین حدود 410 میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به حقوقی و
رشد بیش از سه درصد 67 نماد و افت بیش از سه درصد 189نماد در بازار امروز اتفاق افتاد.

کدام نمادها امروز تعلیق یا متوقف شدند؟

امروز در بازارتوقف نماد (ثبهساز) به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب اتفاق افتاد. همچنین (ختور) هم به علت افشای اطلاعات ب متوقف شد.

فرابورس هم در دقایق پایانی بازار امروز متوقف شد. در جریان معاملات امروز نمادهای بنیرو، اتکامح، ولیز و خنصیر بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شرکت توکاریل (توریل) جهت بررسی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران متوقف شد.

در مجامع بورسی‌ها چه گذشت؟

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه و صنعت غدیر به ازای هر سهم این شرکت سود نقدی 114 تومان تقسیم شد.

با پیشنهاد هیات مدیره شرکت خوراک دام پارس در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت، افزایش سرمایه 167 درصدی غدام به مبلغ 10 میلیارد تومان تصویب شد.

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات افزایش سرمایه 619 درصدی این شرکت به مبلغ 61 میلیارد تومان تصویب شد.

غزر سهامداران خود را به مجمع عمومی فوق‌العاده دوره مالی منتهی به 29 اسفند سال گذشته دعوت کرد. این مجمع در روز سوم مهر ماه ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.

برای مطالعه بیشتر گزارش روش جدید عرضه اولیه: توزیع رانت یا افزایش جذابیت بورس؟ را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد