جهش چشمگیر در صادرات و سود مس باهنر در سه ماهه ابتدایی سال 1400

جهش چشمگیر در صادرات و سود مس باهنر در سه ماهه ابتدایی سال 1400

رشد 173 درصد فروش ریالی، 181 درصد سود عملیاتی و 226 درصد سود خالص این شرکت از جمله نتایجی بوده که در سه ماهه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق شده است.

به گزارش روابط عمومی مس شهید باهنر جلسه بررسی عملکرد سه ماهه نخست سال 1400 صنایع مس شهید باهنر از شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین وابسته به شستا با حضور مدیران و معاونین هلدینگ تاصیکو و مدیران مس باهنر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ضیايی مدیرعامل مس باهنر به مقایسه عملکرد این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 99 پرداخت و در ادامه اقدامات صورت گرفته در سه ماهه نخست سال 1400 را مطرح کرد.

مدیرعامل مس باهنر گفت: رشد 173 درصد فروش ریالی، 181 درصد سود عملیاتی و 226 درصد سود خالص این شرکت از جمله نتایجی بوده که در سه ماهه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق شده است.

وی به جهش صورت گرفته در بخش صادرات اشاره کرد و افزود: صادرات دلاری شرکت 460 درصد و صادرات ریالی شرکت 651 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

ضیايی تاکید کرد: شکستن رکورد حمل محموله صادراتی در یک روز که در شرایط بد تحریمی و با وجود شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد و در نوع خود کم سابقه بوده از جمله دستاورد‌های دیگر شرکت در بخش صادرات بوده است.

مدیرعامل مس باهنر بومی سازی قالب گرافیتی ریخته گری لوله مسی برای اولین بار در ایران، آغاز همکاری با صندوق نوآوری ریاست جمهوری برای گسترش صنایع پایین دستی، تولید گرده با تبدیل پرس انگشتی به پرس گرده را از جمله اقدامات دیگر مس باهنر در سه ماهه ابتدایی سال 1400 بیان داشت و افزود: کاهش دوره وصول مطالبات از 60 روزبه 31 روز از برنامه‌هایی است که برای اولین بار در مجموعه مس باهنر حاصل شده است.

ضیايی ضمن ارج نهادن به تلاش همکاران خود در مس باهنر در تمامی سطوح، روحیه همدلی و همت بوجود آمده در این مجموعه عظیم صنعتی را بسیار ارزشمند دانست و اعلام کرد که در سایه همین همدلی، شرکت در سال 1400 و در سطح وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شرکت برتر به خاطر عملکرد ممتاز در جهت تولید انتخاب و موفق به کسب لوح از دست مقام عالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شده است.

گفتنی است در این جلسه که مهندس وکیلی معاون فنی و نظارت صدر تامین و تنی چند از معاونین و مدیران این هلدینگ نیز حضور داشتند از عملکرد مس باهنر در سه ماه نخست سال 1400 تشکر و قدردانی شد.

معاون فنی ونظارت صدر تامین در ادامه اعلام داشت: مس باهنر یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تاصیکو بوده و عملکرد خوب مدیریت و پرسنل آن موجب شده که این شرکت همواره جایگاه خود را در بین شرکت‌های مجموعه صدر تامین حفظ وآن را ارتقا بخشد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کارکنان این مجموعه پیش بینی کرد این شرکت در پایان سال کاری، تولید و بودجه پیش بینی شده برای سال 1400 را محقق سازد.

گفتنی است مس شهید باهنر بزرگترین تولیدکننده محصولات نیمه تمام مسی و آلیاژ‌های مس در خاورمیانه بوده و از شرکت‌های تابعه هلدینگ صدر تامین وابسته به شستا می‌باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد