سهام عدالت سقوط کرد + قیمت

سهام عدالت سقوط کرد + قیمت

سایه روند نزولی بازار سرمایه بر ارزش واقعی سهام عدالت سنگینی می‌کند، به طوریکه طبق آخرین ارقام، ارزش این سهام به کمتر از 10 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزییات دارایی خود را مشاهده کنند.

البته این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود. برای مثال، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در 20 اسفند سال گذشته 18 میلیون و 780 هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در 16 تیرماه سال جاری تا 14 میلیون و 700 هزار تومان کاهش یافته بود.

سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ ماه و خرداد ماه سال 1399 بیش از 20 میلیون تومان قیمت داشت.

در این راستا، در یازدهم مهرماه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه 492 هزار تومانی بیش از 12 میلیون و 500 هزار تومان و در 28 آبان ماه حدود 11 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت.

این در حالی است که طی هفته‌های قبل روند حرکت شاخص‌های بازار سرمایه نزولی بوده و باعث شده است ارزش واقعی سهام عدالت به زیر 10 میلیون تومان برسد.

بر این اساس و با توجه به آخرین قیمت‌ها ارزش واقعی سهام عدالت حدود 9 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد که 60 درصد آن یعنی حدود پنج میلیون و 900 هزار تومان آن قابل فروش است.

البته توجه به این نکته ضروری است که در این روزهای بازار، سهام موجود در سبد سهام عدالت، با وجود ارزشمند بودن، خریدار ندارند و عملا فروش این سهام نیز ممکن نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد