خودرو‌های مرسدس در چین بی مشتری ماند

خودرو‌های مرسدس در چین بی مشتری ماند

این خودروساز آلمانی اعلام کرد که فروش مرسدس بنز در سه ماهه دوم به دلیل مشکلات عرضه و قرنطینه‌های مرتبط با ویروس کرونا...

به گزارش خبرگزاری برنا، این خودروساز از آوریل تا ژوين 490 هزار خودروی سواری تحویل داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است.

در نیمه اول سال 2022، بخش خودروهای این شرکت شاهد کاهش 16 درصدی در فروش بود که در مجموع 998 هزار مورد تحویل شد.

به گفته این خودروساز، فروش سه ماهه دوم در چین، با 25 درصد کاهش به 163 هزار و 700 دستگاه، بیشترین کاهش را داشته است. فروش در منطقه آسیا به علت محدودیت‌های بیماری کرونا 20 درصد کاهش یافت، در حالی که فروش در اروپا 10 درصد کاهش یافت و آمریکای شمالی شاهد افت 3 درصدی در سه ماهه بود.

با این حال، یک سخنگوی مرسدس بنز به پیش‌بینی خود در سال 2022 مبنی بر افزایش جزيی فروش در مقایسه با سال 2021 پایبند است. بریتا سیگر، مدیر فروش گفت: علیرغم نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم، تقاضای مشتریان همچنان بالاست.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد