تحلیل شاراک | این شرکت 37 همتی توانایی صعود دارد؟

تحلیل شاراک | این شرکت 37 همتی توانایی صعود دارد؟

حجم معاملات به میانگین ماهانه به اندازه مثبت 1.1 بوده و قدرت خریدار به فروشنده نیز به اندازه مثبت 1.4 بوده و باید منتظر بود که این نماد می‌تواند این میزان قدرت خرید را حفظ کند یا خیر؟

به گزارش نبض بورس؛ شاراک یا پتروشیمی شازند یکی از نماد‌های گروه پتروشیمی است که وضعیت بنیادی مناسبی دارد، البته تا زمان ارسال گزارش در کدال نمی‌توان به صورت واضح از وضعیت بهتر این شرکت نسبت به سال قبل صحبت کرد، اما شاراک در تابلوی معاملات درج شده تا به این جای کار وضعیت مناسبی دارد.

شاراک eps مناسبی در محدوده 7600 ریال دارد، نسبت p بر e آن در محدوده 6 قرار داشته و نسبت p بر s آن نیز در محدوده 1.7 قرار دارد.

این شرکت ارزش بازار 37 همتی داشته و یکی از شرکت‌های خوبی بازار سرمایه است.  

تحلیل تکنیکالی شاراک

شاراک بعد از رسیدن به سقف قیمتی در 9 ماه اخیر نوسانی شده و در رنج نوسانی قرار دارد. آخرین کندل در تایم فریم ماهانه کندل سنجاقک بوده و فعلا توان کافی برای صعود را ندارد.

شاراک در تایم فریم هفتگی بر روی حمایت تنکان قرار گرفته است و فعلا هنوز در یک روند نوسانی هشت هفته ای قرار دارد.

شاراک در تایم فریم روزانه بعد از دو رو ریزش سخت و ایجاد کندل های قرمز، در سه روز اخیر توانسته سفارشات را به سمت بالا جمع آوری کند.

اندیکاتورها وضعیت خوبی در تایم فریم روزانه گرفته اند، سی سی آی توانسته یک جهش به سمت بالا را نشان بدهد، اندیکاتور مک دی نیز بعد از نزدیک شدن به محدوده حمایت یک همگرایی به سمت بالا را نشان می دهد.

تحلیل تابلوخوانی

84 درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی  و بقیه نیز حقیقی‌های خرد هستند. 51 درصد سهام این شرکت متعلق به نماد وبانک بوده و بنابراین این نماد می‌تواند همبستگی با شاراک داشته باشد. در تصویر زیر چارت ماهانه وبانک را مشاهده می‌کنید، انتظار می‌رود تا زمانی که وبانک نتواند از این کانال نوسانی بزرگ رهایی پیدا کند، شاراک نیز توانی برای رهایی از سد مقاومت ماهانه نداشته باشد.

 

 جزيیات معاملات حقیقی و حقوقی این نماد در روز شنبه عبارت است از:

 در محدوده مثبت
خرید حقیقی: 1.7 M سهم

 سرانه: 31 میلیون تومان

 فروش حقیقی: 1.7 M سهم
 سرانه: 24 میلیون تومان
 خرید حقوقی: 284 هزار سهم
 فروش حقوقی: 344 هزار سهم

معاملات بزرگ حقیقی در روز شنبه 
مجموع خرید

حجم: 723 هزار سهم
ارزش: 3.4 میلیارد تومان

 مجموع فروش
حجم: 376 هزار سهم
ارزش: 1.8 میلیارد تومان

حجم معاملات به میانگین ماهانه

حجم معاملات به میانگین ماهانه به اندازه مثبت 1.1 بوده و قدرت خریدار به فروشنده نیز به اندازه مثبت 1.4 بوده و باید منتظر بود که این نماد می‌تواند این میزان قدرت خرید را حفظ کند یا خیر؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد