اجرایی شدن تفاهم‌نامه و اسناد امضاشده با روسیه را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم

اجرایی شدن تفاهم‌نامه و اسناد امضاشده با روسیه را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با تاکید بر اینکه آسیب جدی در روابط میان ایران و روسیه بسنده کردن به امضای...

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد اسدزاده درباره امضای تفاهم‌نامه 40 میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز ایران با شرکت گازپروم در راستای منافع بلندمدت هر دو کشور ایران و روسیه در بخش نفت و گاز بوده و حامل پیام راهبردی است.

وی با بیان اینکه روسیه و ایران به‌صورت گام‌به‌گام و هدف‌گذاری شده در حال عمق‌بخشی به همکاری‌های خود در صنعت نفت هستند، تصریح کرد: در دور جدید همکاری‌های دو کشور سرفصل‌های متنوعی دیده شده است که ان‌شاءالله در صورت تحقق، تعاملات دو کشور در حوزه نفت و گاز را دچار جهش خواهد کرد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: به‌عنوان نمونه یکی از محورهای همکاری مربوط به بخش توسعه و انتقال فناوری است که اقدام‌های بسیار خوبی در حال انجام است و ان‌شاءالله در آینده شاهد تحولات خوبی در این بخش خواهیم بود.

اسدزاده با تاکید بر اینکه آسیب جدی در روابط میان ایران و روسیه بسنده کردن به امضای اسناد راهبردی بوده است، افزود: این رویکرد سبب شده تا با وجود نیاز و ضرورت همکاری میان دو کشور، همکاری‌ها به مرحله اجرا نرسد.

وی گفت: تلاش ما این است که اسناد و تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده است در آینده نزدیک اجرایی شود و این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه دیروز (سه‌شنبه، 28 تیرماه) تفاهم‌نامه‌ای به ارزش حدود 40 میلیارد دلار در زمینه توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه 6 میدان نفتی، سوآپ گاز و فرآورده، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و دیگر همکاری‌های علمی و فناورانه امضا کردند. هم اکنون نیز 4 میلیارد دلار قرارداد با شرکتهای محتلف روسی برای سرمایه گذاری در حال اجرا است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد