شورای عالی بورس مخالف قیمت گذاری دستوری

شورای عالی بورس مخالف قیمت گذاری دستوری

ريیس اتاق تعاون ایران گفت: قیمت گذاری دستوری به طرق مختلف در اقتصاد کشور پیاده شده و پاسخگو نبوده و شورای عالی بورس نیز مخالف اجرای این سیاست است.

به گزارش بورس نیوز، بهمن عبدالهی، ريیس اتاق تعاون ایران و عضو شورای عالی بورس به قیمت گذاری دستوری اشاره  و اظهار کرد: قیمت گذاری دستوری از جمله سیاست‌هایی است که در طول سال‌های گذشته بار‌ها آزموده شده و جواب نداده است؛ بنابراین قطعا اعمال آن مشکلاتی را در کشور ایجاد می‌کند که البته امیدواریم با استقرار کامل تیم اقتصادی دولت جدید شاهد کمرنگ شدن این سیاست در اقتصاد کشور باشیم.


  • بیشتر بخوانید: کاهش ریسک پرتفوی به سبک سالاد شیرازی

وی افزود: قیمت گذاری دستوری به طرق مختلف در اقتصاد کشور پیاده شده و پاسخگو نبوده و شورای عالی بورس نیز مخالف اجرای این سیاست است.

وی در ادامه به عرضه سیمان در بورس کالا اشاره کرد و ادامه داد: در چند ماه گذشته شاهد ورود شرکت‌های سیمانی به بورس کالا و فروش محصولاتشان براساس مکانیسم عرضه و تقاضا هستیم که ادامه این روند و تکمیل حضور همه شرکت‌ها به طور حتم به سود تولیدکنندگان، سهامداران و همچنین مصرف کنندگان سیمان نیز خواهد بود.

این عضو شورای عالی بورس عنوان کرد: عرضه و فروش محصولات خارج از بورس‌های کالایی، باعث تضعیف شفافیت در اقتصاد می‌شود و همواره نیز شاهد افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار سنتی هستیم، از این رو تشویق صنایع به حضور بیشتر در بورس‌های کالایی قطعا به سیاست گذاران در تنظیم بهینه بازار‌ها کمک می‌کند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد