آخرین وضعیت عرضه و تقاضا در بازار طلا

آخرین وضعیت عرضه و تقاضا در بازار طلا

در هفته‌ای که گذشت بازار با رکود همراه بود و دادوستدها به حداقل رسید به همین دلیل حباب سکه با 20 هزار تومان کاهش همراه بوده است.

میزان به نقل از نايب ريیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر نوشت: در هفته‌ای که گذشت بازار با رکود همراه بود و دادوستدها به حداقل رسید به همین دلیل حباب سکه با 20 هزار تومان کاهش همراه بوده است.

محمد کشتی‌آرای درباره روند قیمت این هفته طلا و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جرم - «ounce») جهانی سکه موثر بوده است، گفت: وضعیت بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت به‌طور متوسط قیمت جهانی طلا حدود 24 دلار افزایش داشته و برخلاف افزایش قیمت جهانی، قیمت ارز کاهش داشته است.

نايب ريیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: همچنین تقاضا نیز در بازار کاهش داشته و این دو عامل یعنی قیمت ارز و کاهش تقاضا باعث شد که به‌طور متوسط قیمت‌ها کاهشی باشند.

وی افزود: قیمت سکه طرح قدیم با 50 هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات به 10 میلیون و 400 هزار تومان رسید و قیمت سکه طرح جدید با حدود 70 هزار تومان کاهش هفتگی به 10 میلیون و 620 هزار تومان رسید و همچنین نیم سکه با 150 هزار تومان کاهش هفتگی به 5 میلیون و 550 هزار تومان رسید و ربع سکه با 100 هزار تومان کاهش هفتگی به 3 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای بیان کرد: سکه‌های یک گرمی تغییری نداشته و قیمت سکه‌های یک گرمی 2 میلیون و 250 هزار تومان است.

وی اظهار کرد: هر مثقال طلای آب‌شده با حدود 20 هزار تومان کاهش هفتگی به 4 میلیون و 584 هزار تومان رسیده و هر گرم طلای 18 عیار با حدود 5 هزار تومان کاهش هفتگی به یک‌میلیون و 55 هزار تومان رسیده است.

نايب ريیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: در هفته‌ای که گذشت بازار با رکود همراه بود و دادوستدها به حداقل رسید به همین دلیل حباب سکه با 20 هزار تومان کاهش در آخرین معاملات به 240 هزار تومان رسیده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد