قیمت دلار امروز یکشنبه 5 دی 1400

قیمت دلار امروز یکشنبه 5 دی 1400

در صرافی‌های بانکی امروز یکشنبه قیمت دلار 27 هزار و 402 تومان ثبت شد. نرخ ارز صرافی ملی نیز 27 هزار و 401 تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز یکشنبه پنجم دی بدون هیچ تغییری، 27,402 تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، 27,402 تومان بیشترین قیمت و 27,386 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

نرخ صرافی ملی امروز به 27401 تومان رسید.

سیگنال سفر ريیسی برای قیمت دلار

در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته و با انتشار خبری مبنی بر سفر قریب‌الوقوع ريیس دولت به شهر مسکو، پیش‌بینی‌ها از قیمت ارز وارد فاز جدیدی شد.

این سفر ريیسی از دیدگاه تحلیلگران، یک معنای مهم داشت؛ اینکه ایران برای یک توافق کاملا جدی است و به دنبال این است که در زمین بازی بیشترین تلاش را در جهت عملی‌سازی لغو تحریم‌ها انجام دهد.

برخلاف هفته گذشته، معامله‌گران با روند نزولی همسو شده و با اختلاف قیمت‌ 100 تا 150 تومانی با نرخ نقدی روز شنبه برای روز‌های آتی سخن گفتند.

روند بازار به نحوی است که معاملات پشت خطی در روز گذشته، قیمت‌های پایین‌تری نسبت به معاملات نقدی داشتند، موضوعی که نشان می‌دهد آینده کوتاه‌مدت بازار کاهشی است.

حال باید دید بازار‌ساز که به دنبال کاهش نوسان قیمت در بازار ارز است، تا چه حد از این کاهش قیمت حمایت کرده و چه سیاستی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

مطالعه بیشتر: سیگنال سفر ريیسی برای قیمت دلار / آغاز مذاکرات دلار را ارزان می‌کند؟
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد