پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در فرابورس

پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در فرابورس

مهدی مظاهری مدیر سرمایه‌گذاری جسورانه شرکت سبدگردان الگوریتم در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی واحدهای «صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رشد یکم پیشگام» این صندوق را بزرگ‌ترین صندوق جسورانه بورسی معرفی کرد و گفت: سرمایه صندوق پیشگام 240 میلیارد تومان بوده و حوزه فعالیت آن کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت، حوزه‌های غیرخدماتی و صنعتی و عمدتا حوزه‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان روی آن کار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، مظاهری تمرکز اصلی این صندوق با نماد «پیشگام» را که پذیره‌نویسی آن از امروز 28 بهمن‌ماه در فرابورس آغاز می‌شود، سرمایه‌گذاری در دوره رشد و پس از رشد یعنی مراحل بلوغ کسب‌وکارها عنوان کرد و گفت: این صندوق ریسک کمتری نسبت به صندوق‌هایی که در مراحل اولیه کسب‌وکارهای نوپا اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، دارد.

مدیر سرمایه‌گذاری جسورانه شرکت سبدگردان الگوریتم میزان سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه پیشگام روی هر کسب‌وکار را از 10 تا 30 میلیارد تومان بسته به نوع و مقیاس آن کسب‌وکار عنوان کرد.

به گفته او مدیران و تیم اجرایی صندوق پیشگام هم در حوزه جسورانه و هم در زمینه سرمایه‌گذاری از تجربه و دانش تخصصی برخوردارند.

20 میلیون تومان حداقل سرمایه لازم برای شرکت در پذیره‌نویسی

سینا حسنعلی‌زاده مدیر سرمایه‌گذاری صندوق رشد یکم پیشگام در این نشست خبری تعداد واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پیشگام را 2 میلیون و 400 هزار واحد به ارزش اسمی هر واحد یک‌صد هزار تومان اعلام کرد و گفت: حداقل میزان سرمایه‌گذاری در این پذیره‌نویسی تعداد 1000 واحد است که 20 درصد مبلغ آن معادل 20 میلیون تومان باید در زمان پذیره‌نویسی تادیه شود.

حسنعلی‌زاده مدیر این صندوق را شرکت سبدگردان الگوریتم و موسسین آن را صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت توسعه آفرینی بهمن، شرکت عطا استیل، شرکت توسعه نوآوری نیکی و شرکت سبدگردان الگوریتم معرفی کرد.

به گفته او تمرکز سرمایه‌گذاری صندوق پیشگام روی استارتاپ‌هایی است که وارد بازار شده‌اند، اندازه بازار بزرگی دارند، درآمدزایی کرده‌اند و اکنون نیازمند جذب سرمایه برای گسترش فعالیت خود و توسعه بیشتر هستند.

حسنعلی‌زاده با اشاره به اینکه از یک سال گذشته کار راه‌اندازی این صندوق آغاز شده و حدود سه ماه است که تیم اجرایی فعالیت عملیاتی خود را آغاز کرده است، افزود: معیار ما برای سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها با بازدهی داخلی حداقل 60 درصد است، اگرچه سرمایه‌گذاری جسورانه از اساس دارای ریسک است و عدد قطعی‌ نمی‌توان برای آن مشخص کرد.

وی سه فاکتور مهم در سرمایه‌گذاری جسورانه را شناسایی بهترین کسب‌وکارها، انعقاد قرارداد مناسب و در نهایت خروج به‌هنگام و با ارزش‌گذاری خوب توسط تیم اجرایی صندوق عنوان کرد و گفت: برای نیل به این هدف در کمیته سرمایه‌گذاری از همه تخصص‌های لازم استفاده می‌کنیم تا در نهایت سود خوبی عاید سرمایه‌گذاران شود.

مدیر سرمایه‌گذاری صندوق رشد یکم عنوان کرد که زمان، برای رشد استارتاپ‌ها بسیار مهم است و گاهی به دلیل دیر شدن فرایند جذب سرمایه، کسب‌وکار آنان با شکست مواجه می‌شود از این رو ما در صندوق پیشگاه می‌خواهیم با چابکی و سرعت بالا سرمایه‌گذاری را پیش ببریم که در حال حاضر با حدود 7 تیم در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم پس از دریافت مجوز در کمترین زمان ممکن با چند تیم قرارداد ببندیم.

حسنعلی‌زاده همچنین در خصوص برنامه این صندوق برای مدیریت ریسک‌ها، اظهار کرد: سقف سرمایه‌گذاری روی هر کسب‌وکار نهایتا 25 درصد سرمایه صندوق خواهد بود و تلاش داریم روی شرکت‌های متنوعی نیز سرمایه‌گذاری کنیم تا ریسک‌ها را به طور معقول مدیریت کنیم. ضمن آنکه قرار است موسسین و افراد تیم اجرایی نیز سرمایه خود را از طریق پذیره‌نویسی وارد صندوق کنند چرا که اعتقاد دارند این صندوق می‌تواند سودآور و ارزش‌آفرین باشد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد