پیش‌بینی قیمت طلا امروز 29 خرداد 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 29 خرداد 1400

تقاضا برای خرید طلا به شدت کم شد. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران با اعلام این خبر توضیح داد بازار راکد است و طلا به تثبیت رسیده است. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در هفته اول تیر ماه نوسان اندکی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در شش روز گذشته با کاهش 25 دلاری بهای هر انس طلای جهانی، طلا در بازار ایران روند نزولی گرفت. رسانه‌های بین‌المللی نوشته‌اند که علت روند کاهشی انس جهانی تقویت ارزش دلار و توزیع واکسن کرونا در سطح جهان است. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در هفته اول تیر ماه نوسان اندکی داشته باشد.

نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران هم با اشاره به کاهش شدید تقاضا در بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: مردم منتظر احیای برجام و نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری هستند. به همین دلیل بازار طلا راکد است و کسی خرید و فروشی انجام نمی‌دهد.

مطالعه بیشتر: پیش‌‌بینی قیمت طلا در هفته اول تیر/ ریزش بهای جهانی طلا

دنیای اقتصاد نوشت:

باورهای ضد و نقیض سکه

رسیدن به خط پایان انتظارات برای گذر از فضای مبهم انتخاباتی برای بازارها، شرایط خرید و فروش‌ را برای سکه با پتانسیل‌های تغییرات نرخ به همراه داشته به‌طوری‌که به دام افتادن بهای این مسکوک در دامنه قیمتی محدود و افت و خیزهای پیاپی آن، افکار معامله‌گران سکه را برای انجام دادوستدهای خود همچنان با تردید روبه‌رو کرده است؛ به‌طوری‌که هر سکه بهار آزادی بازدهی 2/ 1‌درصدی را در هفته گذشته با توجه به موج‌های قیمتی که با خود داشت به ثبت رساند و بهای خود را در آخرین روز معاملاتی از هفته گذشته به 10 میلیون و 730 هزار تومان رساند. باورهای فعالان برای ادامه روند سکه با توجه به مشخص شدن ريیس جمهور در روزهای آینده و روشن شدن مسیر مذاکرات هسته‌ای، برای روند نرخ دلار داخلی و شرایط اقتصادی کشور ضد و نقیض است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد