انتقال 10 هزار گوسفند از جنوب به شمال‌غرب کشور برای مقابله با کمبود علوفه

انتقال 10 هزار گوسفند از جنوب به شمال‌غرب کشور برای مقابله با کمبود علوفه

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: 10 هزار میش و گوسفند و دام مولد از استان‌های جنوبی به استان‌های شمال‌غرب کشور به عنوان راهکاری برای کمبود علوفه منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وقوع خشکسالی در کشور، شرایط برای تامین علوفه برای دامداران را سخت‌تر کرده است. این موضوع در دام‌های کوچک که بخش اعظمی از علوفه آنها از طریق چرا تامین می‌شد، مضاعف شده است. اتحادیه‌ دامداران سراسری تدبیری اندیشیده تا دام‌های کوچک مناطق خشک‌تر استان خوزستان به مناطق خوش آب و هوا در آذربایجان‌های شرقی و غربی منتقل شوند.

جزيیات بیشتری از این اقدام را در گفت‌ با مدیرعامل اتحادیه دامداران می‌پردازیم.

مجتبی عالی در گفت‌ با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه خشکسالی شرایط تامین علوفه را برای دامداران بسیار سخت کرده است، گفت: با پیش‌بینی خشکسالی از پانزده روز پیش دام‌های مناطق خشک عمدتا در جنوب کشور را به مناطق خوش آب و هوا در استان‌های شرقی و غربی منتقل می‌کنیم که از نظر مراتع و علوفه غنی‌تر هستند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: 10 هزار میش و گوسفند و دام‌های سبک مولد از مناطق جنوبی به مناطق شمال‌غرب کشور منتقل می‌شوند و امیدواریم که این کار از کشتار دام‌های مولد جلوگیری کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در استان‌های مقصد شرایط علوفه برای دام‌های جدیدالورود مناسب است، گفت: این مناطق علوفه و مراتع مناسب دارد و برای چرای دام مناسب است.

عالی در پاسخ به اینکه آیا استان‌های مقصد با ورود دام‌های جدید از استان‌های جنوبی موافقت کرده‌اند، گفت: با دامداران آن مناطق به توافق رسیدیم تا در این زمینه همکاری کنند.

به گزارش فارس، خشکسالی در یکی دو سال آینده تامین علوفه را برای دامداران سخت‌تر کرده است. تا قبل از 20 اردیبهشت خوراک دام و طیور با ارز 4200 تومانی تامین می‌شد، اما پس از حذف ارز دولتی قیمت نهاده‌ها تقریبا پنج برابر شده است. علاوه بر این در دام‌های سبک بخش زیادی از نیاز علوفه از طریق دام مراتع تامین می‌شود.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد